لغو طرح ترافیک آلودگی هوا را به تهران بازگرداند

رئیس شورای شهر تهران گفت: مشکلات تهران با اجرا نشدن طرح ترافیک حل نشده و آلودگی هوا نیز به شهر اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در پایان نشست امروز (یکشنبه) شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره تصویب مشروط تفریغ بودجه ۹۷ در صحن شورا اظهار کرد: یکی از کارهای مهم شورا تصویب بودجه است که اجرا می‌شود و باید دید شهرداری چگونه عمل کرده است. گزارش باید به تصویب صحن علنی برسد. معمولاً گزارش تفریغ دیر داده می‌شود و رسیدگی به آن سخت است چون در گذشته شهرداری اینقدر بزرگ نبوده است.

وی ادامه داد: در طول سالیان گذشته تعداد سازمان و شرکت‌ها به بیش از ۴۳ عدد رسیده است و بیش از ۸۰ درصد بودجه شهرداری مربوط به این شرکت‌هاست که بودجه باید در مجامع تصویب شود که نمی‌توانند و به همین دلیل تأخیر زیادی در ارائه بودجه به وجود می‌آید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شورا وقتی می‌بیند اطلاعات کافی نیست تفریغ را به صورت کلان تصویب می‌کند اما سوالات باقی می‌ماند و می‌تواند توضیحات بیشتر بگیرد که بتواند راه‌حل‌های تصحیح برای بودجه آینده ارائه دهد.

هاشمی درباره اجرای طرح ترافیک از اول شهریور اضافه کرد: طرح ترافیک توسط شورای اداری ترافیک قبلاً تصویب شده و هیچ‌ وقت لغو نشده است. در ستاد کرونا از شهرداری خواستند تا آخر مرداد اجرا نشود و شهرداری به احترام ستاد ملی کرونا قبول کرده است. قرار بوده گزارش‌هایی بگیرند که تأثیر اجرا نشدن طرح در مورد شلوغی، فعالیت‌ها در شهر و سفرها بررسی شود که به این نتیجه رسیدند مشکلات با اجرا نشدن طرح ترافیک حل نشده و آلودگی هوا نیز به شهر اضافه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی پاییز میزان آلودگی می‌تواند بالا برود. باید در ستاد ملی کرونا در این مورد تصمیم بگیرند و نظر خود را اعلام کنند؛ امیدوارم تصمیمات باعث فرافکنی بین مسئولان نشود.

کد خبر 439154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    0 0
    بنده راننده تاکسی هستم، چیزی که من میبینم با لغو طرح ترافیک هیچ کمکی به کم شدن کرونا نمیکند که هیچ باعث افزایش کروناس، با این ترافیک مسافرها زمان بیشتری داخل تاکسی و اتوبوس هستند که باعث انتقال بیشتر کروناس، بخدا خسته شدیم از این ترافیک توی این گرمای سال