رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازار اصفهان رصد شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رعایت نکات و پروتکل‌های بهداشتی در مکان‌های سرپوشیده مانند بازار اصفهان به ویژه راسته ریسمان که تجمع فراوان کسبه و مردم در آن مشهود است، باید مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر برشان امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه خانواده عمود خیمه جامعه و بازنشستگان و سالمندان آئینه تمام نمای شاغلان و جوانان هستند، اظهار کرد: در نظام باورهای دینی و ارزش‌های ملی ما ایرانیان خانواده رکن نهادهای اجتماعی و اساس جامعه پذیری و مقدمه تحقق پیوندهای فرهنگی و زمینه ساز مسئولیت‌های خطیر مدنی برای شکل گیری جامعه‌ای با نشاط و خلاق و آرمانی است.

وی افزود: برای رسیدن به اهداف باید تجربه اندوخته سالمندان، پیشکسوتان و شهروندان ارشد را پایه و مایه نگرشی نو بر نظام خانواده کنیم تا ثمر میمون و مبارک آن جهانی مهربانانه‌تر برای بشریت شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: عنایت به خانواده و تحقق خواسته آنان در حد مقدورات شهری، از اولویت‌های شورای شهر بوده و سبب تکریم خانواده، بازنشستگان و سالمندان، ایجاد نشاط و بهره گیری بهتر از خدمات و تسهیلات برای شهروندان و قدرشناسی آنان از خدمات خادمین خود خواهد شد.

وی ادامه داد: ایجاد بستر مناسبت برای پاسخگویی به نیاز سالمندان در تمامی ابعاد و فراهم کردن تسهیلات ویژه در زمینه‌های تفریحی، ورزشی، فرهنگی، ایمنی و ترافیکی باید سرلوحه برنامه‌های شهری قرار گیرد به نحوی که بازنشستگان فقط دغدغه مسائل سالمندی را داشته باشند.

برشان افزود: این مهم با توجه به افزایش جمعیت سالمندان می‌تواند پاسخگوی آنان بوده و شرایط مطلوب زیست بهتر برای آنان را فراهم کند که نیاز به همدلی و هم افزایی و عزم و اراده ملی دارد.

وی با تقدیر از اطلاع رسانی مطلوب در رابطه با خدمات شهرداری به شهروندان به ویژه در قالب برنامه "هر یکشنبه یک افتتاح"، ادامه داد: نقش کارآمد اطلاع رسانی و ارتباط جمعی بر هیچ کس پوشیده نیست و به عنوان یک قلب تپنده نقش جهانی در روشنگری و ارتقای آگاهی جامعه دارد و رفع نقیصه در ارائه اطلاعات و استفاده از تمامی امکانات اطلاع رسانی وظیفه و رسالت اساسی ماست.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در شرایطی که امکان تجمع فیزیکی برای بیان خدمات شهری و پروژه‌های افتتاح شده و آغاز به کار عملیات اجرایی و فراهم کردن برنامه‌های تفریحی، فرهنگی و شاد فراهم نیست آگاهی رسانی به شهروندان از هر طریق ممکن باید در اولویت باشد، از پتانسیل‌های موجود در رفع نقیصه اطلاع‌رسانی بهره‌مند شده و تمامی شهروندان را از اقدامات شهرداری به نحو شایسته مطلع کرد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات عدیده برای تأمین اعتبار و خرید اتوبوس، شهروندان مزه شیرین حضور ۸۰ دستگاه اتوبوس در مناطق شهر را خواهند چشید و این اتوبوس‌های شهری، خود می‌توانند با تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب در بدنه، عامل اطلاع‌رسانی سیار برای شهروندان باشند.

برشان با بیان اینکه حفظ سلامت تمامی شهروندان و کارکنان شهرداری و سازمان‌های وابسته یک اصل و اولویت اول شورای شهر است، از شهردار اصفهان و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری درخواست کرد توجه ویژه‌ای به حفظ و ارتقای سلامت پاکبانان، کارگران خدمات شهری، نظافت و رفت و روب، وضع کارگران جمع آوری زباله و پسماند، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و سازمان آرامستان‌ها داشته باشند تا این افراد با مشکلی مواجه نشود.

وی تصریح کرد: رعایت نکات و پروتکل‌های بهداشتی در مکان‌های سرپوشیده مانند بازار اصفهان به ویژه راسته ریسمان حد فاصل مسجد جامع تا میدان امام علی (ع) که تجمع فراوان کسبه و مردم در آن مشهود است و حضور مردم از اقصی نقاط شهر با ملیت‌های مختلف در آن می‌تواند عامل انتقال ویروس کرونا باشد باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است در یک حرکت همه جانبه به صورت عام و به‌طور ویژه شهرداری منطقه سه با همکاری، نظارت و دخالت مرکز بهداشت، نیروی انتظامی، اداره ارشاد و سایر مسئولان ذی‌ربط به این موضوع مهم و موارد مشابه ورود کرده و مشکل را در راستای رفع سد معبر کسبه و کنترل موارد دیگر قابل اجرا پیگیری کرده و در راستای توجه به حفظ سلامت شهروندان اقدام شود.

کد خبر 439150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.