تصویب مشروط گزارش تفریغ بودجه ۹۷ شهرداری تهران

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: با توجه به اینکه گزارش تفریغ بودجه ۹۷ شهرداری تهران بارها میان شهرداری، حسابرس و کمیسیون برنامه و بودجه رفت و برگشت داشته و بازگشت مجدد آن هیچ کمکی به افزایش جزئیات نمی‌کند و آنچه برای بهبود اینگونه گزارش‌ها نیاز داریم اصلاحات عملکردی در سیستم حسابداری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهاره آروین در دویست و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در جریان بررسی گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ شهرداری تهران در موافقت با تصویب گزارش اظهار کرد: زمانی می‌توانیم گزارش تفریغ را به کمیسیون برنامه و بودجه برگردانیم که در آن ابهاماتی وجود داشته باشد اما این گزارش بارها بین شهرداری تهران، حسابرس و کمیسیون رفت و برگشت داشته است.

وی ادامه داد: مساله اصلی بودجه ما این است که بر اساس عملکرد مقداری تعیین نشده و به همین دلیل حسابرسی را نمی‌توان متناسب با آن انجام داد. در شهرداری نوعی از حسابداری استفاده می‌شود که متناسب با یک سری از قوانین و ضوابط نیست و همین باعث اعتراض حسابرس می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود: اگر گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ را بازگشت دهیم جزئیات بیشتری به آن اضافه نمی‌شود و تنها زمان بیشتری از دست می‌دهیم. اینکه در جلسه حاضر از شهرداری توضیح می‌خواهیم برای این است که متوجه ضعف‌های موجود شویم و بتوانیم با مصوبات مناسب اصلاحات عملکردی انجام دهیم.

آروین تاکید کرد: ما باید با توجه به توضیحاتی که از دوستان شهرداری می‌شنویم چند تکلیف برای اصلاحات عملکردی مشخص کنیم تا در زمان مناسب آنها را به تصویب برسانیم.

به گزارش ایمنا، گزارش تفریغ بودجه ۹۷ شهرداری تهران به صورت مشروط با رأی موافق ۱۱ نفر از ۱۴ نفر از حاضران به تصویب رسید.

کد خبر 439135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.