مسجدجامعی: نظر شورایاری‌ها در نامگذاری معابر کسب شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: این یک حق شورایاران است که به حداقل حقوق شهروندی آن‌ها احترام بگذاریم و در تغییر نام یک محله باسابقه از نظرشان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد مسجدجامعی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران اظهار کرد: در صحن شورای چهارم در نامگذاری‌ها، معبر مهمی را به اسم ابوترابی پیش بینی کرده بودیم. کارهای نامگذاری تمام شده بود که خانواده او پیغام دادند و گفتند که این تغییر نام هویت یک منطقه را به هم می‌ریزد و حاضر نیستیم این نامگذاری انجام شود.

وی افزود: خیابان ری را نیز می‌خواستند به نام آقای فلسفی بگذارند که خانواده ایشان گفتند ری جای باسابقه و تاریخی است و این کار را نکنید؛ من از همین فرصت استفاده می‌کنم و به هیئت رئیسه تذکری می‌دهم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: دیروز جلسه‌ای با شورایاران داشتیم و در آنجا در مطلبی گفتند در شورای شهر چهارم در جلسات متعدد از نظرات شورایاری‌ها برای تغییر نام معابر و خیابان‌ها استفاده می‌شد اما در تغییر نام خیلی از خیابان‌ها هیچ نظری از ما گرفته نشد و این موجب نارضایتی اهالی است. بعد از شما شورای دیگر نام خیابانی که شما نامگذاری کردید را عوض می‌کنند. مانند خیابان سپه سالار که به صف تغییر یافت و دوباره آن‌را به سپه سالار برگرداندیم.

وی ادامه داد: در آبان ماه سال گذشته ۱۰ نفر از اعضای شورا متنی را نوشتند و خواهش کردند این موارد مطرح و اصلاحاتی شود؛ از آن زمان تاکنون ۹ ماه می‌گذرد. بر اساس آئین نامه زمان بررسی طرح‌ها و لوایح در کمیسیون‌ها یک ماه است. الان ۹ ماه می‌گذرد و این درخواست به حق ۱۰ نفر از اعضای شورا مسکوت مانده است.

هاشمی در میانه صحبت‌های مسجدجامعی در پاسخ به او گفت: آیا طرح بود؟ این را همیشه مطرح کردید و در هیئت رئیسه جلسه گذاشتیم و آقای حق شناس آمدند و توضیح دادند.

مسجدجامعی گفت: به پیوست طرح اصلاح آئین نامه نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران با قید یک فوریت به تاریخ ۲۸ آبان‌ماه ‏۹۸‬ تقدیم می‌کنیم. من و آقایان میلانی، میرلوحی، حبیب زاده، نظری، سالاری و خانم‌ها نوری، امانی و آروین آن را امضا کردیم.

وی ادامه داد: کمیسیون اعلام کرد ما طرح را دادیم و به کمیسیون برگشت خورد دوباره در ابتدای سال آن را مطرح کردیم. این کمترین حق و حقوق یک نفر است که راجع به محله‌اش نظر دهد. ۹ ماه گذشت و شورا تمام شد، کی می‌خواهید این کار را انجام دهید؟

هاشمی در واکنش به صحبت‌های مسجدجامعی گفت: تا جایی که یادم می‌آید بعد از نامه‌ای که دادید، با حضور شما و آقای حق شناس و هیئت رئیسه جلسه‌ای گذاشته شد. آقای حق شناس مفصل صحبت کرده و شما استدلال می‌کردید که چگونه اتفاق بیفتد و آقای حق شناس می‌گفت لازم نیست و آنجایی که لازم باشد مشورت می‌گیریم.

مسجدجامعی در پاسخ گفت: این را اعلام کردم زیرا سیر قانونی دارد و شورایاران می‌گویند دستاوردهای این شورا کجاست؟ از طرفی به نظر این ۱۰ نفر این یک حق است که به حداقل حقوق شهروندی آن‌ها احترام بگذاریم و در تغییر نام یک محله باسابقه از نظرشان استفاده کنیم.

کد خبر 439132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.