۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
اجرای ۱۵ پروژه نوسازی در شیروان

معاون شهرسازی و زیربنایی شهردار شیروان گفت: عملیات اجرای ۱۵ پروژه نوسازی و بهسازی این شهر آغاز شده که این طرح‌ها در سه ماه آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایمنا، قاسم الهی اظهار کرد: این طرح‌ها شامل جدول گذاری، پیاده روسازی خیابان‌های اصلی، ایجاد دیوار ساحلی، لکه‌گیری کوهستان پارک شیرکوه، بازآفرینی شهرک ولیعصر، ترمیم و بازسازی پله‌های تخریب شده مزار شهدای گمنام و ساخت دو پارک دانش و حافظ است.

وی گفت: ۹۰ درصد هزینه اجرای طرح‌های یاد شده از محل اعتبارات شهرداری و ۱۰ درصد دیگر از محل اعتبارات استانی هزینه خواهد شد.

معاون شهرسازی و زیربنایی شهردار شیروان بدون اشاره به میزان اعتبارات اختصاص یافته در این زمینه اظهار کرد: با پیمانکاران قرارداد اولیه برای اجرای این طرح‌ها منعقد شده است.

الهی با بیان اینکه دو سال است قیر به صورت آزاد خریداری می‌شود و هزینه‌های زیادی را به شهرداری تحمیل می‌کند، افزود: محل هزینه کرد بودجه عمرانی علاوه بر ساخت پیاده رو، جدول‌گذاری، لکه‌گیری معابر، آسفالت و بهسازی معابر و گشایش مسیرها هم اینک در نوسازی گلخانه‌ها، گل کاری سطح شهر، جداسازی آب شرب شهری از فضای سبز و ترافیک هم است.

وی گفت: بودجه شهرداری این شهر خراسان شمالی در سال ۹۹، بیش از ۵۶۳ میلیارد ریال تصویب شد که بیشترین بودجه در نظر گرفته شده امسال در بخش هزینه‌های جاری است.

معاون شهرسازی و زیربنایی شهردار شیروان افزود: از مجموع کل بودجه این شهر در سال جاری، ۴۰ درصد برای عملیات عمرانی و ۶۰ درصد برای هزینه‌های جاری صرف خواهد شد که این میزان بودجه پاسخگوی نیازهای دومین شهر پرجمعیت استان نیست.

منبع: ایرنا

کد خبر 439128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.