۲۵۹ دستگاه ونتیلاتور برای دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع می‌شود

رئیس هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران از توزیع حدود ۲۵۹ دستگاه ونتیلاتور برای دانشگاه‌های علوم پزشکی طی دو هفته گذشته خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، مهدی یوسفی درباره جزئیات ارائه تجهیزات سرمایه‌ای مقابله با کرونا اظهار کرد: همزمان با بروز و شیوع کرونا تاکنون بیش از یک هزار و ۷۹۳ دستگاه ونتیلاتور برای مراکز درمانی دولتی ارسال شده است که از این تعداد ۲۵۹ دستگاه در دو هفته گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه دستگاه BIPAP یا کمک تنفسی یکی از ملزومات پزشکی حائز اهمیت برای بیماران مبتلا به کرونا است، افزود: ۳۹ دستگاه BIPAP در دو هفته گذشته و مجموعاً ۲۷۶ دستگاه از ابتدای بروز کرونا تاکنون تحویل مراکز شده است.

رئیس هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خاطر نشان کرد: حدود یک هزار ۵۰۰ تخت و تشک بستری در یک ماهه گذشته و تعداد زیادی تخت CCU و ICU، تخت احیا، پمپ سرم و سرنگ، محفظه ایزوله، تب سنج و … نیز برای مراکز دانشگاهی علوم پزشکی ارسال شده است.

یوسفی با بیان اینکه تمام تجهیزات سرمایه‌ای و مصرفی مقابله با کرونا بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با لیست معاونت درمان وزارت بهداشت توزیع شده است، عنوان کرد: در ۱۴ روز گذشته ۶۶ دستگاه مانیتورینگ رنگی علائم حیاتی نیز برای مراکز درمانی ارسال شده است که مجموع این دستگاه‌ها از ابتدای بروز کرونا بیش از یک هزار و ۳۰۰ دستگاه بوده است.

کد خبر 439127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.