رضایت شهروندان از خطوط بخش خصوصی اتوبوسرانی اصفهان حفظ شود

رئیس ‌کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نباید مشکلات مالی باعث کاهش سرویس دهی اتوبوسرانی و رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی به‌ویژه در خطوط بخش خصوصی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: همه ما از شرایط ایجاد شده در زمان شیوع ویروس کرونا رنج می‌بریم و برای رهایی سریع‌تر از این شرایط، لازم است جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی حداکثر تلاش را بکنیم.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان در این زمینه، افزود: لغو شدن طرح زوج و فرد در بازه زمانی صبح یکی از این موارد بود اما برخی از شهروندان ناگریز به استفاده از اتوبوس و مترو هستند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: سوار و پیاده شدن مسافران به مترو و سرفاصله قطارها از نظم بیشتری برخوردار است اما اتوبوسرانی با توجه به کاهش تعداد مسافران، اقدام به کاهش تعداد ناوگان فعال کرده است. این امر منجر به افزایش سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها، افزایش زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌ها، شلوغ شدن اتوبوس‌ها، رعایت نشدن فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و در نهایت نارضایتی مسافران شده است.

وی با بیان اینکه این مشکل در خطوط فرعی و خطوطی که بهره بردار آن بخش خصوصی است بیشتر است، اضافه کرد: گزارش شده که زمان انتظار در ایستگاه‌ها در برخی خطوط به بیش از ۲۵ دقیقه رسیده است. این مسئله در کنار گرمای هوا نارضایتی شدید برخی شهروندان را موجب شده است که شرکت واحد اتوبوسرانی باید در نظر داشته باشد که تعداد مسافران داخل یک دستگاه اتوبوس در شرایط فعلی نباید مثل گذشته باشد و نباید مشکلات مالی باعث کاهش سرویس دهی و رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی شود.

زندآور با بیان اینکه مردم شرکت واحد اتوبوسرانی را به عنوان مسئول در این زمینه می‌شناسند، خاطرنشان کرد: بعضاً گزارش شده که افراد جهت شکایت با شرکت واحد اتوبوسرانی تماس گرفته‌اند و به آنها گفته شده که فلان خط مربوط به بخش خصوصی است. این نوع پاسخگویی شایسته این شرکت نبوده و باید سامانه‌ای مشخص برای دریافت شکایات مردم از اتوبوسرانی آماده شود و به هر درخواست یا شکایت پاسخ قانع کننده داده شود.

وی تصریح کرد: لازم است گزارش ماهانه از تعداد شکایات اهم مشکلات مطرح شده از سوی مردم و اقدامات اتوبوسرانی تهیه شده و به شورا یا کمیسیون حمل‌ونقل ارسال شود.

کد خبر 439113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.