دستاوردهای جدید دفاعی با حضور رئیس جمهور رونمایی می‌شود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی و معرفی چندین دستاورد جدید صنعت دفاعی در روز صنعت دفاعی (۳۱ مرداد) خبر داد و گفت: دستاوردهایی هم در حوزه موشکی، هوایی، پهپادی و دریایی داریم که تا پایان سال با حضور رئیس جمهور رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» صبح روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی برگزار شد با تبریک سال روز صنعت دفاعی اظهار کرد: صنعت دفاعی در حقیقت پشتوانه و عمق راهبردی کشور و عرصه علم و فناوری پشتوانه برای صنعت دفاعی کشور است.

وی افزود: هرچه ما در صنعت دفاعی داریم مدیون هدایت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری است و پیشرفت‌های منظم امروز نتیجه این رهنمودها است.

وزیر دفاع با بیان اینکه با تحولات عمیق، سریع در نظام بین‌الملل و منطقه مواجه هستیم، گفت: این تحولات به حدی است که ما را با محیط کاملاً سیال مواجه می‌کند که نام گذاری‌های مختلفی از این تحولات شده است یکی از با مسمی‌ترین نام‌ها نامی است که رهبری با عنوان «دوره گذر» از آن یاد کردند که به همین ترتیب است اگر کسی از تحولات جا بماند ممکن است به طور طولانی روی کشور و نظام او آثار ماندگار داشته باشد.

حاتمی با بیان اینکه رسانه‌ها در این شرایط سیال نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کنند، افزود: نقشی که از یک طرف و رسانه‌های دشمن این کار را می‌کند و تلاش می‌کنند روی افکار عمومی تأثیر بگذارند؛ این تأثیر در حدی است که گاهی دشمن را به جای دوست می‌نشانند و گاهی ضرر را به‌جای نفع می‌نشانند.

وی افزود: رسانه‌های دشمن و تلاش می‌کنند روی افکار و اندیشه‌های تصمیم‌گیران و نخبگان اثر بگذارد و به آن آسیب بزنند، اما در مقابل رسانه‌های خودی به عنوان خط مقدم وجود دارند که تلاش می‌کنند برای مردم روشن کنند که واقعیت‌ها چیست؛ که موضوع جدی است.

وزیر دفاع با اشاره به اتفاقاتی در منطقه تصریح کرد: آن روز که در سوریه و بعد عراق اتفاقاتی رخ داد، این رسانه‌ها و پشتوانه رسانه‌ای استکبار به گونه‌ای وانمود کردند که تروریست‌هایی که به منطقه آمده‌اند و تروریست‌های خشنی که از اقصی نقاط عالم جمع کرده بودند گویی برای نجات بشریت ومردم، منطقه آمدند اما به مرور مشخص شد چه برنامه خصمانه‌ای را برای منطقه ما طرح‌ریزی کرده بودند؛ در این روشنگری رسانه‌های آزاد و مستقل و رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی ایفا کردند البته نقش مهم‌تر را رزمندگان و شهدای عزیز ما ایفا کردند. شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس قهرمان بزرگ نیروهای مردمی بودند که اقدام نهایی را انجام دادند.

حاتمی یادآورشد: در همین حادثه که در لبنان، توقع منصفانه و مؤمنان این است که مشکلات این مردم را منعکس و کمک‌ها را جذب کنند همانطور که جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد به همین ترتیب عمل کند. بنده با وزیر دفاع لبنان تماس گرفتم و گفتم که آماده‌ایم کمک‌های انسانی را ارسال کنیم و ارسال کردیم و باز تلاش می‌کنیم.

وی افزود: امروز برخی تلاش می‌کنند از این حادثه که برای مردم لبنان پیش آمده سو استفاده بکنند که در صف آنها شکاف ایجاد کنند اما خوشبختانه ملت‌ها امروز هوشیار هستند و این توطئه‌ها را خنثی می‌کنند.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: نکته دوم این است که در همه فضای سیاست، رسانه‌های متعهد جمهوری اسلامی و همین طور نیروهای مسلح عزیز جمهوری اسلامی نقش خود را خوب ایفا کردند.

حاتمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما توانستیم با کمترین هزینه ایجاد بکنیم، گفت: همه تلاش دشمن این است که ما نتوانیم از منابع مان استفاده کنیم و با این تحریم‌ها تلاش می‌کنند محدودیت‌هایی را برای ما ایجاد می‌کنند اما در همین فضا توانستیم از یک طرف قدرت لازم را برای امنیت ایجاد کنیم و از طرف دیگر به دنیا بگوییم که این قدرت برای حفظ استقلال آزادی و امنیت مردم ایران هست و علیه هیچ کسی نیست.

وی گفت: ما هیچ چشم طمع به سرزمین و منافع کشور دیگری نداریم در عین حال رویکرد ما بازدارندگی فعال است یعنی با چشمان تیزبین رصد می‌کنیم. هر جا توطئه‌ای علیه ملت ما و ملت‌های منطقه امنیت ما به هم پیوسته است ببینیم حتماً برخورد می‌کنیم همانگونه که با تروریست‌ها برخورد کردیم.

وزیر دفاع اظهار کرد: در حادثه لبنان نیز توقع این است که مشکلات مردم را منعکس کنند همان کاری که ایران کرد، اما می‌بینیم که دشمنان به دنبال سو استفاده از این حوادث هستند، اما رسانه‌ها این توطئه‌های استکبار را نقش بر آب می‌کنند.

شرکت‌های دانش بنیان شریک ما هستند

حاتمی در پاسخ به سوالی درباره نقش شرکت‌های دانش بنیان در صنعت دفاعی اظهار کرد: دانشگاه‌ها، شرکت‌های خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان شریک ما هستند، اما ممکن است ما هنوز نتوانسته باشیم این شراکت را به خوبی پیاده‌سازی بکنیم.

وی افزود: آنچه که خواست قلبی ما این است که بتوانیم شراکت با بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان را معنی کنیم؛ تا آنها خود را برای کارها سهیم بدانند و در افتخار این فعالیت‌ها سهیم بدانند؛ تلاش می‌کنیم این اتفاق بیفتد.

وزیر دفاع ادامه داد: در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی داشتیم در این دستاوردهایی هم که معرفی خواهد شد چه دستاوردهایی هوایی، موشکی و چه دستاوردهای دریایی که معرفی شود هر کدام از اینها سهم قابل توجهی از آن به شرکت‌های دانش بنیان و خصوصی دانشگاه‌ها مربوط است که انشاالله همکاران ما توضیحات بیشتر را ارائه خواهند کرد.

معرفی دستاوردهای جدید دفاعی با حضور رئیس جمهور

حاتمی درباره دستاوردهای جدید وزارت دفاع گفت: دستاوردهای صنعت دفاعی فراوان است. ما در ۳۱ مرداد طبق معمول برنامه داریم و بخشی از آنها را خدمت مردم عزیز معرفی می‌کنیم؛ امسال هم از رئیس جمهوری دعوت کردیم و به مناسبت این روز دستاوردهایی را رونمایی خواهیم کرد.

وی گفت: دستاوردهایی را در حوزه موشکی هوایی، پهپادی و دریایی تا پایان سال رونمایی خواهیم کرد و این‌ها را پلان آماده به دفتر رئیس‌جمهوری اعلام کردیم تا موارد را انتخاب کنند و روز ۳۱ مرداد معرفی خواهد شد و کام مردم عزیز ایران شیرین خواهد شد.

وزیر دفاع تصریح کرد: معمول برنامه این است که یک یا دو دستاورد با ارزش از نظر فناوری و دفاعی یا هر دو را معرفی کنیم که ان‌شاالله امسال هم به همین ترتیب خواهد بود.

خبر تکمیل می‌شود...

منبع: ایرنا

کد خبر 439110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.