۳۶۰ زن سرپرست خانوار از تسهیلات اشتغال بهزیستی استفاده کردند

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان گفت: سال گذشته ۱۸۰۰ نفر از مددجویان از تسهیلات بانکی استفاده کردند که بیش از ۷۰ درصد آنها معلول بوده و ۲۰ درصد نیز زنان سرپرست خانوار یا دختران خودسرپرست بوده‌اند و مجموع این افراد ۳۶۰ نفر بوده است.

علی اصغر شاهزیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در دهه ولایت حد فاصل عید قربان و غدیر بیش از هشت تن گوشت قرمز، ۸۸ میلیون تومان کمک نقدی و ۷۵۰ میلیون تومان غیرنقدی مشارکت مردم برای همیاری با بهزیستی بوده است.

وی در خصوص آمار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی اظهار کرد: حدود ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که به دلایلی مانند ازکارافتادگی، فوت سرپرست، طلاق، زندانی یا متواری بودن همسر، سرپرستی خانواده را زنان بر عهده دارند.

معاون مشارکت‌های بهزیستی استان اصفهان در تشریح این موضوع، گفت: خانواده‌های زن سرپرست تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر با بعد خانوار ۳.۸ نفر دارند که خدمات مختلف اشتغال به این زنان و اعضای خانواده آنها ارائه می‌شود.

وی در خصوص ارائه خدمات اشتغال به مددجویان خواستار شغل، تصریح کرد: فرآیند آماده سازی شغلی شامل مصاحبه، راهنمایی و آموزش شغلی است و فاکتورهایی مانند رغبت سنجی، علایق متقاضی به شغل و میزان توانمندی‌ها و امکانات راه‌اندازی یک شغل در مددجو بررسی می‌شود و بر اساس این بررسی‌ها یک طرح شغلی طراحی و ایجاد می‌شود.

شاهزیدی تصریح کرد: همه آموزش‌های شغلی از طریق سازمان آموزش فنی حرفه‌ای یا آموزشگاه‌های خصوصی یا به شیوه استاد شاگردی در اختیار مددجو قرار می‌گیرد تا توانایی‌های علمی، عملی و مهارتی لازم را برای ایجاد شغل به دست آورد و از تسهیلات لازم استفاده کند.

وی در خصوص سقف وام اشتغال مددجویان بهزیستی گفت: سقف این وام ۵۰ میلیون با بازپرداخت هفت ساله و سود چهار درصد است که متناسب با میزان سرمایه گذاری طرح شغلی کسب و کار که در کمیته توانمندسازی بهزیستی شهرستان مربوطه، ارزیابی می‌شود و مددجویان برای دریافت به بانک مربوطه معرفی می‌شوند.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: ۱۵ بانک عامل موظف به ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان معرفی شده از بهزیستی هستند که اعتبار استان اصفهان برای سال ۹۹ مبلغ ۱۴۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است؛ سال گذشته این مبلغ ۱۰۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است که امسال با افزایش ۴۰ درصدی روبرو بوده است.

وی در خصوص آمار زنان سرپرست خانوار که از وام اشتغال استفاده کردند، گفت: سال گذشته ۱۸۰۰ نفر از مددجویان از تسهیلات بانکی استفاده کردند که بیش از ۷۰ درصد آنها معلول بوده و ۲۰ درصد نیز زنان سرپرست خانوار یا دختران خودسرپرست بوده‌اند و مجموع این افراد ۳۶۰ نفر بوده است.

شاهزیدی تصریح کرد: با توجه به اینکه نزدیک به ماه محرم هستیم با وجود مشکلات ناشی از بیماری کرونا ممکن است شیوه عزاداری‌ها تغییر کند و برپایی اجتماعات به شیوه سال‌های قبل را نداشته باشیم برخی هیئات مذهبی خواستار این هستند که مبالغ نذرهای خود را به نیازمندان اختصاص دهند که از مردم و هیئات مذهبی درخواست می‌کنیم مددجویان بهزیستی را در نذرهای خود فراموش نکنند.

کد خبر 439094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.