آسمان آبی منچستر تیره و تار شد/ پپ بارسایی‌ها را ناامید کرد

با حذف منچستر سیتی مقابل لئون، آرزوی انتقام گواردیولا از بایرن مونیخ بر دل عاشقان بارسلونا در سراسر جهان ماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته شنبه ۲۵ مرداد در آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا منچسترسیتی مقابل لئون قرار گرفت. میزبان این دیدار ورزشگاه خوزه آلوالاده بود و قضاوتش را دنی ماکلیله بر عهده داشت.

شاگردان پپ با عبور از پرافتخارترین تیم این تورنمنت (رئال مادرید) که سه قهرمانی پشت سر هم و سیزده قهرمانی متوالی دارند، به این مرحله پا گذاشتند و در آن سمت هم لئون رودی گارسیا با فائق آمدن بر بانوی پیر ایتالیا (یوونتوس) بلیط ۱/۴ نهایی را اوکی کرده بود.

بازی آغاز شد و مطابق معمول یک دهه‌ اخیر که تیم‌های پپ مالک توپ و میدان بوده‌اند، تملک آن را به دست گرفتند. اما این لئون پرشور و با انگیزه بود که دقیقه ۲۴ توسط مکسول کورنت، شوک اول را بر سیتیزن‌ها وارد کرد.

لیونی‌ها آنقدر دونده و پرتلاش ظاهر شده بودند که فرصت عرض اندام به تیم متمول انگیسی ندادند. در نیمه دوم پپ بلافاصله فرناندینیو تدافعی را بیرون کشید و ریاض مارز هجومی را به میدان فرستاد. پلن پپ واضح بود او تیمش را هجومی کرد چون نمی‌خواست به راحتی مقابل لئون کوچک اسیر شود.

دقیقه ۶۹ بود که مربی جوان سیتی مزد تفکراتش را گرفت و دیبروینه بازی را به تساوی کشاند. اما منچستری‌ها در حال و هوای خوشحالی گل تساوی بودند که پسران جسور گارسیا زخم را عمیق‌تر بر پیکره سیتیزن ها وارد کردند.

۱۰ دقیقه بعد درست در دقیقه ۷۹ این بار نوبت موسی دمبله بود که روی پاس حسام آئودی هنرنمایی کند و گل دوم را برای نماینده فرانسه به ثمر رساند تا تیمش باز هم جلو بیفتد و در آستانه صعود قرار بگیرد.

این پایان کار نبود داستان این مسابقه جالب‌تر هم شد. موسی دمبله و تیم فوق العاده لئون بار دیگر به آبی آسمانی‌ها گل زدند و آسمان شهر را برای منچستر تیره و تار کردند. این درحالی است که دمبله از دقیقه ۷۵ به بازی آمده بود.

بازی به پایان رسید و نابغه کاتالانی هم مانند بارسا از لیگ قهرمانان اروپا به راحتی آب خوردن، حذف شد و کنار رفت. پس از تحقیر تاریخی بارسا مقابل بایرن، چشم امید آبی اناری‌های سراسر جهان به پپ بود. اما؟

برنده مسابقه سیتی- لئون باید به مصاف بایرن مونیخی می‌رفت که بارسا را در یک چهارم نهایی با نتیجه هشت بر دو، له کرده بود.

طرفداران بلوگرونا انتظار داشتند گواردیولا انتقام تیمشان را از بایرن مونیخ آماده‌ هانسی فلیک بگیرد.

همه بارسایی ها که تا ساعت‌ها پس از بازی مقابل بایرن خوابشان نمی‌برد، با این امید شبشان را صبح کردند و منتظر صعود مربی سابقشان به نیمه نهایی ماندند، اما با حذف تلخ سیتی، هم پسر کاتالانی حذف شد و هم آرزوی تحقیر و انتقام پپ از بایرن بر دل عاشقان بارسلونایی ماند.

کد خبر 439081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.