ترامپ: تلاش می‌کنیم هفته آینده بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را فعال کنیم

رئیس‌جمهور آمریکا با اذعان به اینکه از شکست خوردن قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت آگاهی داشتند، از تلاش برای احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران در هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا، دونالد ترامپ بامداد یکشنبه مدعی شد که هفته آینده برای فعال کردن مکانیسم احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاش می‌کنند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی طی سخنرانی در باشگاه گلف خود در شهر «بدمینستر» با اذعان به اینکه واشنگتن از قبل می‌دانست قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت رأی نمی‌آورد، گفت: ما می‌دانستیم که نتیجه رأی‌گیری چه می‌شود، ولی بازگشت تحریم‌ها را امتحان می‌کنیم. هفته آینده آن را خواهید دید.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در نشست ویدئویی پیشنهادی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درباره ایران مشارکت می‌کند، اظهار کرد: احتمالاً نه. به نظرم تا بعد از انتخابات صبر می‌کنیم.

ترامپ در ادامه ادعا کرد که ایران بسیار مشتاق است تا وی در انتخابات شکست بخورد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش مجدداََ با حمله به چین و «جو بایدن» رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو، مدعی شد چینی‌ها آرزو دارند بایدن پیروز شود.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال کناره‌گیری کردن «مارک اسپر» از سمت وزارت دفاع آمریکا نیز گفت که اخراج کردن هر کسی را در نظر می‌گیرد اما با اسپر خوب کنار می‌آید.

منبع: فارس

کد خبر 439080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.