افتتاح ۱۹ میلیارد ریال پروژه ورزشی در باغ غدیر اصفهان

امروز_یکشنبه ۲۶ مردادماه ۹۹_ در ادامه برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» از زمین‌های چند منظوره مجموعه ورزشی باغ غدیر که شامل زمین‌های چمن مصنوعی، زمین فوتسال، تنیس، بسکتبال و والیبال است با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجموعه ورزشی غدیر مجتمعی کامل از امکانات تفریحی و ورزشی واقع در مجموعه فرهنگی باغ غدیر است که از حدود ۱۰ سال پیش خدمات خود را به شهروندان ارائه می‌دهد.

استخر دو قلو به صورت مجزا آقایان و بانوان، سالن بدن‌سازی و ایروبیک، زمین‌های تنیس از پرمخاطب‌ترین خدمات این مجموعه است که در سال‌های گذشته به این مجموعه اضافه شده است، اما با توجه به نیاز و مطالبه شهروندان عملیات بازسازی و تجهیز این مجموعه ورزشی که در مدت شش‌ماه توسط سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری انجام شد امروز در سلسله برنامه‌های «هر یکشنبه، یک افتتاح» به بهره برداری رسید و همچنین از زمین چمن مصنوعی و هارد کورت شامل زمین والیبال، بسکتبال و تنیس رونمایی شد.

زمین چمن مصنوعی فوتسال به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و زمین هارد کورت به وسعت ۱۷۰۰ متر مربع آماده‌سازی شده و زیرسازی، حصارکشی، اجرای چمن مصنوعی و روکش زمین هارد کورت، سیستم نورپردازی زمین‌ها، تجهیز امکانات و وسایل به روز و استاندارد ورزشی نظیر دروازه، تور، پایه بسکتبال، جایگاه ورزشکاران و تماشاچیان از جمله اقدامات انجام شده در این پروژه به شمار می‌رود.

این مجموعه که دارای پارکینگ اختصاصی است در مجاورت رینگ اصلی شهر و در فضای زیبای باغ غدیر اصفهان واقع شده و شرایط را برای استفاده بهینه شهروندان فراهم کرده است.

بهره برداری از پنج پروژه بزرگ عمرانی تا پایان امسال

قدرت‌الله نوروزی شامگاه یکشنبه _۲۶ مردادماه ۹۹_ در آئین افتتاح مجموعه ورزشی غدیر در قالب یازدهمین برنامه «هر یکشنبه یک افتتاح» اظهار کرد: پنج پروژه بزرگ عمرانی شهر از جمله سالن اجلاس، نمایشگاه بزرگ اصفهان، جاده فرزانگان تا پایان امسال در سلسله برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به پروژه سالن اجلاس تصریح کرد: این پروژه سال ۹۰ کلید خورد و قرار بود یکسال بعد در آن اجلاس سران جنبش غیر متعهدها برگزار شود که در این راستا دولت نیز صد میلیارد تومان برای احداث آن کمک کرد، اما این مهم محقق نشد و پروژه نیمه تمام باقی ماند.

شهردار اصفهان افزود: مدیریت شهری اصفهان در این دوره سال گذشته برای تکمیل سالن اجلاس ۴۰۰ میلیارد تومان و امسال نیز ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است و امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد افتتاح و بهره برداری از این پروژه بزرگ باشیم.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام گفت: نمایشگاه بزرگ بین‌المللی اصفهان امسال به عنوان یک ضرورت برای شهر به بهره برداری می‌رسد همچنین پروژه جاده فرزانگان که برای آزادسازی و احداث آن ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است به زودی افتتاح خواهد شد.

نوروزی ادامه داد: سالن گلستان شهدا و پروژه‌های متعدد دیگری نیز سال جاری افتتاح و تقدیم شهروندان اصفهانی می‌شود.

وی با بیان اینکه تا قبل از فعالیت این دوره مدیریت شهری سازمان عمران ۷۰۰ کارمند بیکار با شش ماه حقوق معوقه داشت، گفت: این کارکنان در حال حاضر به صورت سه شیفت فعالیت می‌کنند و همین موضوع سبب شده تا شهرداری اصفهان در جذب و تحقق بودجه رتبه اول کشور را کسب کند و البته افتتاحیه‌هایی که امروز در نقاط مختلف شهر شاهد آن هستیم نتیجه اشتغال همین افراد است.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: تا پایان امسال هر یکشنبه شاهد افتتاح پروژه‌ها و عرضه خدمات جدید به شهروندان باشیم که باعث افزایش شور و نشاط مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به حرمت ماه محرم برنامه افتتاح پروژه‌ها در روزهای یکشنبه برگزار نخواهد شد و مجموع این پروژه‌ها را در ماه‌های دیگر بهره‌برداری و عملیاتی خواهیم کرد.

شهردار اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم «محمد پاکروان»، مدیر اسبق روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، پیشکسوت بسکتبال و از اهالی خوشنام ورزش و رسانه که به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست داد، گفت: محمد پاکروان یکی از مردان بزرگی بود که اصفهان به داشتن او افتخار می‌کرد و شایسته بهترین‌ها بود، مجموعه شهرداری از هیچ خدمتی برای خانواده مرحوم پاکروان فروگذار نخواهد کرد.

وی از شهروندان درخواست کرد: در شرایط سخت کرونایی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا این ویروس هرچه زودتر ریشه کن شود چرا که هر روز شاهد مرگ و میرهای غم‌انگیز هستیم و بدون مراقبت از خود و دیگران نمی‌توان به سادگی از کنار این ویروس گذشت.

آغاز عملیات اجرایی دوازدهمین ایستگاه خط دو مترو اصفهان

نوروزی ادامه داد: خوشبختانه عملیات اجرایی دوازدهمین ایستگاه خط دو مترو اصفهان آغاز شده و این اقدام به معنای امیدبخشی به جامعه و ایجاد رفاه بیشتر برای مردم است، اما برخی این موفقیت‌ها را بر نمی‌تابند و نمی‌خواهند در این شهر هر روز و هر هفته شاهد تحول و گام‌های رو به جلو باشیم، اما این افراد بدانند که اجازه نمی‌دهیم این شیرینی‌ها به کام شهروندان تلخ شود.

وی تأکید کرد: مردم در سه سال گذشته شاهد بودند که برای آبادانی شهر دو هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پس از دو سال از آغاز عملیات اجرایی خط دو مترو اصفهان هم اکنون عملیات احداث دوازدهمین ایستگاه آن آغاز شده است، افزود: احداث خط یک مترو با ۲۱ ایستگاه ۱۸ سال به طول انجامید و البته سه ایستگاه آن در این دوره مدیریت شهری تکمیل شد.

وی گفت: باید واقعیت‌های انقلاب عمرانی را از زبان افراد با تجربه بشنویم؛ مدیرعامل شرکت کیسون که برای سه هزار مهندس اشتغال زدایی کرده، هنگام بازدید از مترو اصفهان از اقدامات صورت گرفته توسط مدیران شهری اصفهان این گونه گفت: «اقدامات انجام شده در مترو این شهر موجب غرور ملی برای من شده چرا که تلاشگران اصفهان اقدامات تعجب برانگیز در عرصه عمران و آبادانی انجام داده‌اند.»

نوروزی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار نفر از جوانان شهر زیر زمین شهر برای احداث مترو در حال تلاش هستند، خاطرنشان کرد: مدیران شهری از تمام ظرفیت خود استفاده کرده‌اند تا با تلاش بی‌وقفه مهندسان و کارگران خط دو مترو هرچه زودتر به نتیجه برسد.

توسعه فضاهای ورزشی شاخصه سلامت جامعه است

کوروش محمدی، رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه این برنامه اظهار کرد: مدیریت شهری اصفهان تاکنون کمک شایانی به متولیان ورزش استان در زمینه توسعه فضاهای ورزشی کرده است.

وی با بیان اینکه شورای شهر پشتوانه برنامه‌های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی در شهر است، تصریح کرد: از هر طرح و برنامه‌ای در راستای توسعه ورزش و سرانه‌های ورزشی شهروندان حمایت و همراهی می‌کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه در تمام مناطق شهر اصفهان از سه سال پیش آهنگ توسعه به صدا درآمده است و چهره شهر را در حوزه عمرانی، فرهنگی و ورزشی دگرگون کرده است، ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده و اقدامات در حال اجرا تلاش می‌کنیم شاهد توسعه مطلوب شهر، سرانه‌های ورزشی و احترام شایسته به شهروندان باشیم.

وی توسعه فضاهای ورزشی را شاخصه مهم سلامت جامعه دانست و اظهار امیدواری کرد: هرچه زودتر شاهد نابود شدن ویروس کرونا باشیم تا شور و نشاط فضاهای ورزشی همچون گذشته بازگردد.

محمدی ادامه داد: با توجه به اینکه این روزها شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی هستیم، مدیران شهری در راستای کاهش این چالش برای توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی اقدامات شایسته‌ای انجام داده‌اند.

وجود ۲۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در استان / ‏بخش‬ خصوصی به میدان بیاید

محمد مجیری، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان در ادامه این آئین اظهار کرد: در استان اصفهان سرانه ورزشی بسیار پایین و کمتر از نیم متر مربع برای هر نفر است از این رو این استان فقیرترین استان کشور به لحاظ سرانه ورزشی است که می‌طلبد در این راستا با توسعه مراکز ورزشی اقدامات اساسی انجام شود.

وی با اشاره به افتتاح مجموعه ورزشی غدیر تصریح کرد: این مجموعه شامل زمین چمن مصنوعی، زمین والیبال، بسکتبال و زمین تنیس همچنین پارکینگ اختصاصی بوده که عملیات بازسازی و تجهیز آن با صرف هزینه‌ای ۱۹ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان ادامه داد: زیرسازی، حصار کشی اجرای چمن مصنوعی و روکش زمین هارد کورت و نصب وسایل استاندارد ورزشی نظیر دروازه، تور و جایگاه تماشاگران از جمله اقدامات انجام شده در مجموعه ورزشی غدیر به شمار می‌رود.

وی افزود: در مجموعه ورزشی غدیر با استفاده از مربیان برجسته و مدرسان مجرب رشته‌های ورزشی گامی بزرگ در راستای ایجاد نشاط اجتماعی اقشار مختلف جامعه و ارتقای سرانه ورزشی برخواهیم داشت.

مجیری با بیان اینکه از دو سال پیش توسعه مجموعه ورزشی غدیر در برنامه‌های سازمان ساماندهی مشاغل شهری قرار گرفت، گفت: بازسازی و تجهیز این مجموعه ورزشی در مدت زمان شش ماه انجام شد و امروز در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: این مجموعه ورزشی دارای پارکینگ اختصاصی در مجاورت رینگ اصلی شهر و در فضای زیبای باغ غدیر اصفهان واقع شده و شرایط دسترسی آسانی برای استفاده بهینه شهروندان را فراهم کرده است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم محمد پاکروان به عنوان پیشکسوت ورزش و رسانه اصفهان گفت: محمد پاکروان اسوه اخلاق و ارتباطات در حوزه رسانه و ورزش بود.

به گزارش ایمنا، در حاشیه آئین افتتاح مجموعه ورزشی غدیر لوح تقدیری از طرف شهردار اصفهان و تابلوی نفیس قلم زنی از طرف سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تقدیم خانواده مرحوم محمد پاکروان شد و پس از افتتاح پروژه تیم بسکتبال شهرداری با لباس متحدالشکل با تصویر مرحوم پاکروان به محل مراسم وارد شدند.

کد خبر 439075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.