نصراصفهانی: مشکلات جهان‌نما بدون تعلل رفع شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تعلل در رسیدگی به جهان‌نما باعث می‌شود هیچ‌گاه دیگر نتوان این مجموعه را احیا کرد بنابراین باید هرچه سریع‌تر شهرداری براساس تعهدات خود با سرمایه‌گذاران، مشکلات را رفع کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: تلاش شده با شفاف‌سازی و حذف موانع دست و پا گیر، امور شهروندان تسهیل و دست دلالان کوتاه شود تا زمینه رسیدگی به درخواست‌های مردم بیش از گذشته فراهم شود، اما همچنان با وضعیت مطلوب فاصله بسیار داریم و شهروندان در پیچ و خم گوناگون در شهرداری مرکزی، شهرداری مناطق و سازمان‌ها گرفتار هستند.

وی افزود: اگر نیاز به تجدیدنظر در قوانین دست و پا گیر است شهرداری باید شورا را در جریان قرار دهد زیرا گاهی می‌توان به‌جای آنکه موردی به امور مردم بپردازیم، با اصلاح یک لایحه مشکل جمعی از شهروندان را حل کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: نباید برای یک مسئله پیش پا افتاده که قابل حل است، به نحوی عمل شود که مردم در شهرداری‌ها معطل بمانند؛ به ویژه در روزهایی که صبر و حوصله مردم کاهش پیدا کرده و وظیفه داریم در مجموعه متعلق به مدیریت شهری با روان‌سازی امور، زمینه امید آنان را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون برای رسیدگی به مجموعه جهان‌نما چندین جلسه برگزار شده تا معضلات افرادی که در این مجموعه سرمایه‌گذاری کرده‌اند رفع شود.

نصراصفهانی اضافه کرد: نباید به شکلی رفتار کرد که سرمایه‌گذاران نسبت به مدیریت شهری بی اعتماد شوند و در رابطه با جهان‌نما نقش چوپان دروغگو را پیدا کنیم بلکه باید هر اقدامی برای رونق کسب‌وکار و توجه به افرادی که اموالشان را به امید کسب ارزش افزوده به این مجموعه تزریق کرده‌اند، دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: تعلل در رسیدگی به جهان‌نما باعث می‌شود هیچ‌گاه دیگر نتوان این مجموعه را احیا کرد بنابراین باید هرچه سریع‌تر شهرداری بر اساس تعهدات خود با سرمایه‌گذاران، مشکلات را حل کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم توجه به خانه هنرمندان اصفهان، گفت: هنرمندان شهر با یک هزار و ۵۰۰ امضا خواستار در اختیار ماندن این مکان به هنرمندان شده‌اند بنابراین باید همچنان بارقه امید هنرمندان را در این رابطه حفظ کرده و خانه هنرمندان به عنوان مکانی برای استمرار فعالیت‌های هنری، مورد توجه باشد تا این قشر رو به ناامیدی نروند.

صداوسیما به رسالت خود در اطلاع‌رسانی عمل کند

وی افزود: صداوسیما بر اساس قراردادهایی که با مدیریت شهری دارد، اقدام به اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های مدیریت شهری می‌کند اما انتظار داریم خارج از این قراردادها نیز رسالت خود را در اطلاع‌رسانی به شهروندان ایفا کند.

نصراصفهانی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی از خدمات مدیریت شهری و جلسات شورای شهر که در دوره‌های قبل وجود داشت باید بار دیگر از سر گرفته شود زیرا مدت زمانی است که نسبت به این امر غفلت می‌شود.

وی اضافه کرد: آنچه در شورا اتفاق می‌افتد، اخبار امیدوار کننده‌ای برای مردم شهر است و هرچه در اطلاع‌رسانی آن اهتمام شود قطعاً باعث امیدواری مردم خواهد شد.

غفلت از خانواده به‌راحتی جبران نمی‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روز خانواده و تکریم بازنشستگان، ادامه داد: غفلت از بنیان خانواده صدماتی را به جامعه وارد می‌کند که به زودی قابل جبران نخواهد بود.

وی افزود: لازم است آموزه‌های دینی و تربیتی در خصوص خانواده بیش از گذشته مورد توجه بوده و سعی در تعامل بیشتر اعضای خانواده با یکدیگر داشته باشیم تا فرزندان متمایل به ماندن در کنار خانواده باشند و انسجام این نهاد در شرایط حساس کنونی حفظ شود.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: باید بدانیم فرزندانمان بر اساس آنچه می‌خواهیم تربیت نمی‌شوند بلکه همانگونه که رفتار می‌کنیم، فرزندان نیز تربیت می‌شوند.

وی با بیان اینکه بازنشستگان افرادی هستند که جوانی خود را برای پیشبرد اهداف نظام و کشور صرف کرده‌اند و لازم است جامعه و دولتمردان توجه ویژه‌ای به این قشر داشته باشند، ادامه داد: در شرایطی که هزینه روزمره بازنشستگان افرایش پیدا کرده و به نوعی افراد در بازنشستگی دوران آبرومندی خود را می‌گذرانند، تکریم این قشر باید به‌طور جدی مدنظر باشد.

عزاداری و حفظ سلامت مردم در کنار هم دنبال شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: همزمان با فرارسیدن ماه محرم حال و هوای مردم شهر نیز تغییر می‌کند و هرکس به طریقی ارادت خود را به امام حسین (ع) و یاران ایشان ابراز می‌کند.

وی اظهار کرد: لازم است اولویت اول در ماه محرم، سلامت عزاداران حسینی و رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای پیش رود که هم عزاداری‌ها دنبال شود هم سلامت مردم حفظ شود.

نصراصفهانی با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان جنگ تحمیلی به کشور، گفت: خود را مدیون ایثارگری‌های آزادگان و شهدای گرانقدر می‌دانیم و سختی‌های آنان را به یاد خواهیم داشت؛ آنان راست قامت ایستادند و از اسلام، آب، خاک و امنیت این مردم حراست کردند تا قامت این ملت خم نشود.

وی تصریح کرد: شایسته است با کار شبانه‌روزی و حفظ و حراست از بیت‌المال، فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی ایثارگران همواره در جامعه موج بزند.

کد خبر 439067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.