سپاهان ۲- شهر خودرو صفر / سپاهان دوباره خندید و به سهمیه امیدوار شد

تیم فوتبال سپاهان پس از ۳ شکست متوالی بالاخره رنگ برد را دید تا به کسب سهمیه آسیایی امیدوار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال، امشب از ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه تیم‌های سپاهان و شهر خودرو در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های سپاهان و شهر خودرو

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: -

گل‌ها: علی مصلح (دقیقه ۶۰) و سروش رفیعی (دقیقه ۷۰) برای سپاهان

اخطار: -

سپاهان: پیام نیازمند، مرتضی منصوری، علی مصلح، محمدرضا مهدی‌زاده، سعید آقایی، مهدی کیانی، سروش رفیعی (۸۸- مهدی ترکمان)، امید نورافکن (۶۲- محمد کریمی)، محمد محبی (۸۸- محمد طیبی)، محمدرضا حسینی و کی‌روس استنلی (۶۵- محسن الغسانی)

سرمربی: میگوئل تکسیرا

شهر خودرو: مهدی رحمتی، محمد حسین مرادمند، فرشاد فرجی، محمد آقاجان‌پور، علی نعمتی، اکبر صادقی، میلاد سرلک، محمدرضا خلعتبری، امین قاسمی نژاد، حسین مهربان و محمد قاضی

سرمربی: سهراب بختیاری زاده

داور: رضا کرمانشاهی

شرح بازی:

حساس‌ترین دیدار هفته بیست و نهم لیگ برتر بین دو تیمی که آخرین شانس خود را برای رسیدن به رتبه‌های آسیایی تجربه می‌کردند برگزار می‌شود. سپاهان و شهر خودرو هر دو ۴۵ امتیازی بودند و با پیروزی در دو دیدار باقیمانده شانس کسب سهمیه آسیایی داشتند. بازی در نیمه نخست با برتری نسبی سپاهان میزبان آغاز شد اما به جز یک شوت از مهدی کیانی که به تیر دروازه برخورد کرد، سپاهان نتوانست موقعیت جدی دیگری تا پایان نیمه نخست خلق کند. در سوی دیگر شهر خودرو نیز در مقاطعی از بازی با در دست گرفتن توپ و میدان قصد خلق موقعیت روی دروازه سپاهان داشتند که میزبان اجازه این اتفاق را نداد.

سپاهان نیمه دوم را هجومی‌تر از نیمه نخست آغاز کرد و از همان ابتدا موقعیت‌های خوبی برای گلزنی به وجود آورد تا اینکه بالاخره در دقیقه ۶۰ روی کرنر ارسالی رفیعی و ضربه سر زیبای مصلح، سپاهان از مهمان خود پیش افتاد. بازی با گل سپاهان زیباتر دنبال شد و شهر خودرویی که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت با تمام قوا پیش کشید تا گل تساوی را به ثمر برساند. عملکرد منسجم سپاهانی‌ها اما باعث شد در ضد حملات خطرناک باشند و ۱۰ دقیقه بعد از گل اول، این سروش رفیعی باشد که با یک حرکت انفرادی زیبا گل دوم سپاهان را به ثمر برساند.

در ۲۰ دقیقه پایانی بازی سپاهان با تراکم در زمین خودی سعی در بستن راه‌های نفوذ شهرخودرو داشت و از سوی دیگر روی ضد حملات نیز برنامه داشت اما در نهایت بازی با همان ۲ گل به سود سپاهان به پایان رسید.

سپاهان با پیروزی در این دیدار ۴۸ امتیازی شد و با یک رتبه صعود به رده چهارم جدول صعود کرد. حالا سپاهان در صورت پیروزی در بازی آخر برابر پیکان حتی این شانس را دارد که لیگ را با قرار گرفتن در رتبه دوم یا سوم به پایان برساند و سهمیه آسیا را بدون حرف و حدیث کسب کند.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۶۰- سپاهان) - ارسال کرنر سروش رفیعی با ضربه سر محکم مصلح در تیر دوم همراه شد تا دروازه رحمتی به زیبایی باز شود.

۰-۲ (دقیقه ۷۰- سپاهان) - توپ پشت محوطه جریمه به رفیعی رسید و او با یک حرکت بدن زیبا بازیکن رو به روی خود را پشت سر گذاشت تا با تک به تک شدن با رحمتی با شوتی محکم گل دوم را به ثمر برساند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۳- شوت سنگین مهدی کیانی از پشت محوطه جریمه به تیر افقی دروازه شهر خودرو برخورد کرد.

دقیقه ۴۵+۲- روی یک پاس در عمق از ضربه شروع مجدد، قاسمی نژاد با نیازمند تک به تک شد اما ضربه او را نیازمند به خوبی دفع کرد.

دقیقه ۴۷- حسینی در موقعیتی عالی درون محوطه جریمه شهرخودرو صاحب توپ بود که تو سر توپ او توأم با تکل مدافع شهر خودرو باعث سرنگونی او شد اما با وجود اعتراض حسینی، داور خطای پنالتی اعلام نکرد که البته می‌توان گفت تصمیم داور صحیح بود.

دقیقه ۶۵- ضربه ناگهانی امین قاسمی‌نژاد از پشت محوطه جریمه سپاهان نواخته شد که توپ با شیرجه خوب نیازمند راهی کرنر شد.

دقیقه ۷۳- حرکت ترکیبی مهاجمان سپاهان درون محوطه جریمه شهر خودرو، با ضربه محبی همراه شد که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۴- در یک ضد حمله، پاس در عمق الغسانی به محبی رسید تا او در موقعیتی خوب درون محوطه جریمه با پای چپ شانس خود را امتحان کند اما رحمتی با پای خود توپ را دفع کرد.

دقیقه ۸۵- ارسال نعمتی از سمت چپ با ضربه سر خطرناک مرادمند همراه شد اما توپ با جایگیری خوب نیازمند در دستان او قرار گرفت.

اتفاق ویژه:

برای سومین سال متوالی سپاهان در اصفهان بدون دریافت گل شهر خودرو را شکست داد. همچنین پس از ۳ شکست متوالی، سپاهان بالاخره رنگ برد را دید.

بهترین بازیکن:

سروش رفیعی با یک گل و یک پاس گل شب خوبی را پشت سر گذاشت و بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 439029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.