حادثه پلاسکو می‌توانست در سینا اطهر تکرار شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حریق کلینیک سینا اطهر آتش نشانان توانستند با مهار حریق از انفجار حدود ۳۰ کپسول و تبدیل شدن این حادثه به پلاسکوی دیگر جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی پیش از ظهر امروز (شنبه) در مراسم رونمایی از تجهیزات جدید سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه حادثه پلاسکو در دی‌ماه سال ۹۵ که در نتیجه کم توجهی به دو مقوله پیشگیری و اطفا بود، شوک بزرگی بر افکار عمومی بود، اظهار کرد: تقویت ایمنی تهران و سازمان آتش نشانی یکی از اولویت‌های شورای پنجم بود و در حوزه پیشگیری و تأمین تجهیزات اطفای حریق اقدامات مثبتی رخ داد که امروز بخشی از آن رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این تجهیزات متعلق به حاشیه جنوبی تهران است که از محرومیت بیشتری نسبت به مناطق دیگر رنج می‌برد، افزود: بهبودی در حوزه ایمنی مدیریت شهری هنوز به کالبد شهر سرایت نکرده و بروز حوادثی نظیر آتش سوزی کلینیک سینا نشان می‌دهد که ما با رعایت مقررات ایمنی در ساختمان‌ها، فاصله زیادی داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وجود هزاران ساختمان ناایمن تهدید بالقوه‌ای برای تهران است، تصریح کرد: متمرکز نبودن حوزه بررسی ایمنی در سازمان آتش نشانی و ورود دستگاه‌های غیرتخصصی، مانند وزارت بهداشت و وزارت کار به موضوع باعث شده هر کس مسئولیت رفع مشکلات این حوزه را بر گردن دیگری بیندازد.

وی با تاکید بر اینکه باید روی موضوع آسیب شناسی مشکلاتی که در شهر وجود دارد به ویژه ساختمان‌های ناایمن تلاش بیشتری شود، ادامه داد: در حادثه کلینیک سینا اطهر به دلیل تغییر کاربری و بسته شدن خروجی‌های طبقه بالای کلینیک، قربانیان در کمتر از ۲۰ دقیقه نخست همگی فوت کردند اما آتش نشانان توانستند با مهار حریق از انفجار حدود ۳۰ کپسول و تبدیل شدن این حادثه به پلاسکوی دیگر جلوگیری کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: فرایند بوروکراسی در سازمان آتش نشانی موجب نارضایتی شهروندان شده که مراجعان انتظار تسهیل و تسریع در امور مربوطه را دارند.

کد خبر 438971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.