اقدام خلاقانه لهستانی‌های برای مبارزه با گرمای تابستان

برنامه‌ریزان پیکار شلانسکیه در استان سیلسیان لهستان، برای خنک‌سازی محیط و افرادی که مجبور به بیرون رفتن از خانه در ساعات اوج گرمای تابستان هستند، پرده‌هایی آبی در سراسر منطقه نصب کرده‌اند. این سازه‌ها از میله‌هایی دروازه مانند تشکیل شده است که آب را در فضای اطراف پخش می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آن‌جا که شهرهای اروپایی در تابستان امسال گرمای بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند، طراحان و مقامات شهری در نقاط مختلف قاره در تلاشند ایده‌هایی خلاقانه برای حل بحران به وجود آمده ارائه دهند. در این راستا، گروهی از طراحان خوش ذوق اهل پیکار شلانسکیه ایده جالبی را طراحی و به مرحله اجرا درآورده‌اند تا به خنک‌سازی فضاهای عمومی کمک کنند. این افراد سازه‌هایی به نام "پرده‌های آبی" به وجود آورده‌اند که با تولید آب باعث خنک شدن محیط و افرادی می‌شود که پیرامون این سازه‌ها در حرکت هستند.

مقامات رسمی پیکار شلانسکیه خبر داده‌اند که دمای هوای منطقه در پایین‌ترین وضعیت خود به ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد که این امر می‌تواند سلامت مردم را با تهدید جدی، به خصوص در بحران کرونا، مواجه کند. این در حالی است، که بخش اعظم جمعیت منطقه مجبورند به صورت حضوری در محل کارشان به فعالیت بپردازند و از سوی دیگر نگه داشتن کودکان به صورت کامل در خانه کاری بسیار مشکل است. بنابراین، در چنین شرایطی مقامات ارشد و برنامه‌ریزان باید وارد عمل شوند و در جهت کاهش دما و حفظ سلامت شهروندان خود اقدامات کارآمدی انجام دهند.

پرده‌های آبی یکی از جالب‌ترین اقدامات انجام شده برای خنک‌سازی محیط و افراد است که برنامه‌ریزان پیکار شلانسکیه در لهستان انجام داده‌اند. این سازه‌ها مانند دروزاه‌هایی ساخته شده از میله‌های فلزی است که از قسمت بالایی خود، آب را به بیرون اسپری می‌کند. دروازه‌های فوق از ارتفاع کافی برخوردار است و در نتیجه بلندقدترین فرد نیز می‌تواند از زیر آن رد شود. مردم با عبور از پرده‌های آبی در معرض آب سرد اسپری شده قرار می‌گیرند که همین امر به خنک شدن آن‌ها کمک زیادی می‌کند.

کد خبر 438970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.