هزینه کفن و دفن در شهرکرد ۲۳ میلیون ریال است

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شهرکرد با بیان اینکه در حال حاضر هزینه‌های کفن و دفن اموات مربوط به سال ۹۷ است، گفت: به طور میانگین مجموع این هزینه‌ها حدود ۲۳ میلیون ریال است.

به گزارش ایمنا، اکبر نوربخش رضایی با اشاره به هزینه‌های کفن و دفن در آرامستان‌های شهرکرد، اظهار کرد: هزینه‌های کفن و دفن در آرامستان بهشت توسط شورای شهرکرد به تصویب رسید، اما هزینه‌های کفن و دفن در آرامستان‌های مهدیه و اشکفتک توسط هیئت امنا تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه‌های کفن و دفن بر اساس ۱۱ آیتم تعیین می‌شود، افزود: هزینه خدمات تغسیل، تکفین و تدفین حدود سه میلیون و ۸۱۵ هزار ریال است، اما هزینه تغسیل اموات شهرستانی حدود دو میلیون و ۷۲۵ هزار ریال است، همچنین هزینه این خدمات برای کودکان زیر هفت سال حدود یک‌میلیون و ۶۳۵ هزار ریال است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شهرکرد ادامه داد: هزینه مراسمات شرعی مانند نماز میت حدود ۵۴۵ هزار ریال است، نصب سنگ قبر، یکنواخت‌سازی قبور و حفر حفره قبر حدود ۱۷ میلیون و ۴۴۰ هزار ریال هزینه در پی دارد، افراد موظف هستند سنگ قبرها را بر اساس ابعاد و مشخصات تعیین شده خریداری و تحویل آرامستان بدهند، قیمت سنگ لحد حدود ۴۳۶ هزار ریال است.

نوربخش رضایی با بیان اینکه هزینه‌های سردخانه و حمل اموات نیز به صورت جداگانه حساب می‌شود، گفت: هزینه آمبولانس شهرداری در سطح شهرکرد ۵۴۵ هزار ریال و هزینه مأموریت آمبولانس در جاده‌های معمولی به ازای هر کیلومتر ۱۶ هزار و ۳۵۰ ریال است.

وی افزود: کرایه سردخانه تا ۲۴ ساعت ۷۲ هزار ریال است، اگر افراد بازمانده درخواست ماندگاری میت بیش از ۲۴ ساعت را در سردخانه داشته باشند به ازای هر ساعت در ۲۴ ساعت ۵۴۵ هزار ریال هزینه دریافت می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شهرکرد با بیان اینکه نرخ‌های هزینه‌های کفن و دفن اموات مربوط به سال ۹۷ است، خاطرنشان کرد: به طور میانگین مجموع این هزینه‌ها حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است، تاکنون برنامه‌ای برای افزایش این نرخ نداشته‌ایم، هزینه‌های کفن و دفن بیماران کرونایی تفاوتی با بقیه ندارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 438964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.