توسعه ترانزیت و حمل‌و نقل کشور با اجرای پروژه‌های در حال ساخت

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به طرح‌های در حال اجرای این سازمان در سطح کشور گفت: اجرای این طرح‌ها ترانزیت و حمل و نقل کشور را توسعه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید رسولی در بازدید و بررسی ایستگاه راه آهن "ورتون" و اتصال شبکه ریلی اصفهان به پالایشگاه نفت و همچنین صنایع و کارخانه‌های بزرگ در محدوده شاهین شهر اصفهان اظهار کرد: در راستای بند ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم و تاکید مسؤولان نظام بر توسعه شبکه ریلی به خصوص در جابجایی کالا و تولیدات در صنایع و کارخانه‌ها؛ اولویت راه آهن بر این قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: توسعه خطوط ریلی در کشور مزایای زیادی دارد. در حال حاضر اولین انتخاب برای جابجایی بارهای حجیم در مسیرهای طولانی شبکه ریلی است که با راه‌اندازی خطوط ریلی در کشور علاوه بر کاهش تردد کامیون و خودرو در سطح جاده‌ها، کاهش آلودگی، کاهش تصادفات و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی به ویژه در محدوده کلان شهرها و کاهش استهلاک جاده‌ها را همراه هستیم.

مدیر عامل راه آهن کشور گفت: حمل‌ونقل در دنیا یک خدمت و فعالیتی ترکیبی از ریل و جاده است. به عبارتی این خدمت در یک تعامل سازنده جاده و ریل مکمل همدیگر بوده و رقیب نیستند. با توسعه شبکه ریلی مشکلی برای رانندگان در این حوزه پیش نمی‌آید.

رسولی افزود: فعالان در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای عضو خانواده ریلی و جاده‌ای کشور هستند در نتیجه برای حمایت از آنها ایجاد تعاونی‌ها و یا شرکت‌هایی که امکان مشارکت رانندگان در ناوگان ریلی را فراهم می‌سازد در دستور کار است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خطوط اصلی ریلی و جود دارد که با پروژه‌های فعالی که در سال‌های گذشته آغاز شده، توسعه خوبی در کشور ایجاد می‌شود.

مدیر عامل راه آهن کشور تصریح کرد: در حال حاضر طرح‌های ارزشمندی در کشور در حال ایجاد و توسعه است که از میان آن‌ها می‌توان به طرح چابهار- زاهدان، اتصال یزد – اقلید، اتصال اردبیل و بوشهر به شبکه ریلی، اتصال خرم آباد (مرکز استان لرستان) از طریق درود خرم آباد- اندیمشک و در مبادی مرزی اتصال رشت - آستارا، اتصال خواف – هرات و شلمچه – بصره اشاره کرد به سرعت در حال احداث است و به زودی به نتیجه می‌رسد. اجرای این طرح‌ها ترانزیت و حمل و نقل کشور را توسعه می‌دهد.

کد خبر 438963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.