اسکاتلند در تلاش برای کاهش انتشار گاز هیدروژن

دولت اسکاتلند اخیراً سعی کرده است در زمینه افزایش آگاهی مردم در خصوص مزایای گاز هیدروژن و توسعه قابلیت‌های آن دست به نوآوری بزند تا از این طریق به کاهش تغییرات آب وهوایی کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اخیراً هیدروژن و توسعه کاربری آن به یک موضوع داغ در تبادل نظرهای میان سران کشورهای مختلف، به خصوص زمانی که ارائه رویکردهای نوآورانه برای کاهش دمای کره زمین مورد بحث قرار می‌گیرد، تبدیل شده است. مقامات رسمی از کشورهای مختلف اروپایی گرد هم می‌آیند تا قابلیت‌های هیدروژنی خود را توسعه دهند و از این طریق به مرحله جدیدی از تولید انرژی سبز و پایدار گام بگذارند. کشور اسکاتلند نیز از این امر مستثنی نیست و تا کنون اقدامات قابل توجه زیادی در زمینه بهره‌گیری از گاز هیدروژن انجام داده است.

مقامات اسکاتلندی اخیراً به طرفداران کاربرد هیدروژن در قاره اروپا پیوسته‌اند و از طریق یک نوآوری جالب تلاش کرده‌اند قابلیت‌های کاربردی هیدروژن منطقه را توسعه دهند و از انرژی پاک برای ارتقای پایدار بهره گیرند. در این راستا دولت اسکاتلند مبلغ ۳۰۰ هزار یورو برای نصب یک شتاب‌دهنده هیدروژن در دانشگاه سنت اندروز هزینه کرده است و قصد دارد با تلفیق تخصص و مهارت‌های دانشمندان دانشگاه فوق و جلب همکاری احزاب علاقمند از سراسر کشور، تحرک پایدار و سبز را در منطقه ترویج دهد.

این دستگاه به متخصصان مربوطه این امکان را می‌دهد روش‌های جدیدی برای جلب نظر احزاب در راستای تصمیم‌گیری برای ایجاد حمل و نقل کربن خنثی و جایگزین کردن وسایل نقلیه ارائه دهند. این اقدام در کنار تمام اثرات مثبتی که دارد باعث ایجاد فرصتی بی‌نظیر برای پرورش استعدادها و کارکنان جدیدی می‌شود که می‌توانند در برابر چالش‌های احتمالی آینده به بهترین شکل عمل کنند.

پروژه جدید اسکاتلند گام بلندی در رسیدن به هدف بلندپروازانه دولت برای ایجاد یک کشور کربن خنثی تا سال ۲۰۴۵ به شمار می‌رود و می‌تواند به مقامات رسمی در حذف خودروهای دیزلی و بنزینی تا سال ۲۰۳۲ کمک زیادی بکند.

کد خبر 438959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.