ایمن‌سازی بوستان‌ تاریخی سیفیه ملایر

شهردار ملایر از اجرای طرح ایمن ‌سازی بوستان تاریخی سیفیه خبر داد و گفت: اهمیت فضای سبز شهری در حیات شهر و پایداری آن و تأثیر فیزیکی، طبیعی و اجتماعی آن در سیستم شهری امری انکارناپذیر است و بوستان‌ها باید یکی از امن‌ترین مکان‌های شهری برای استفاده شهروندان باشد.

به گزارش ایمنا، حسین بابائی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های جدی شهروندان هنگام ورود به بوستان‌های شهر، تردد موتورسیکلت سواران است که باعث ایجاد ناامنی در این مکان‌های عمومی شده و گاهی حوادث ناگواری را به دنبال داشته و آرامش شهروندان را برهم می‌زنند.

وی با بیان اینکه ایمن سازی بوستان‌ها علاوه بر امنیت روانی، امنیت جانی را نیز در بر دارد، هدف از اجرای این طرح را ممانعت از تردد موتورسواران، کاهش جرایم، افزایش احساس امنیت مردم و پاکسازی سیمای بوستان‌های شهر به ویژه بوستان تاریخی سیفیه از کج روی‌ها و نابهنجاری‌ها اعلام و اظهار امیدواری کرد: اجرای این طرح باعث افزایش احساس آسایش و امنیت شهروندان و مسافران در بوستان‌ها شود.

شهردار ملایر از آغاز عملیات لوله‌گذاری و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار به طول دو کیلومتر در بلوار آیت‌الله شهید بهشتی خبر داد و یادآور شد: برنامه ریزی به منظور توسعه فضاهای سبز شهری، نیازمند رعایت معیارها و استانداردهای توسعه این عرصه‌های سبز است و با توجه به تحولات صورت گرفته در گستره زندگی شهرنشینی، ایجاد فضاهای سبز از نیازهای ضروری سطوح مختلف شهری به حساب می‌آید.

بابائی با بیان اینکه با توجه به کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، تأمین آب فضای سبز شهری از دغدغه‌های مدیریت شهری است، عنوان کرد: هدف از اجرای این عملیات را بهینه سازی مصرف آب، حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی، افزایش راندمان آبیاری و کاهش استفاده از ماشین‌آلات و آبیاری تانکری است.

وی یادآور شد: تکمیل شبکه آبیاری تحت فشار در فضای سبز شهری را در دستور کار داریم و در تلاش هستیم با گسترش این سیستم در فضای سبز شهری بتوانیم راندمان آبیاری فضای سبز را افزایش و هزینه‌های آبیاری را کاهش دهیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 438958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.