برای تامین برق کرج نیروگاه‌های کوچک مقیاس ایجاد شود

رئیس شورای شهر کرج گفت: احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس با مشارکت بخش خصوصی می‌تواند برق مورد نیاز مناطق مختلف شهر را تأمین کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکبر سلیم نژاد در سی و یکمین جلسه شورای پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج، با بیان اینکه معضل تاریکی برخی معابر، پارک‌ها و بوستان‌ها در ساعات شب از گلایه‌های جدی شهروندان است، اظهار کرد: شرکت توزیع برق و شهرداری کرج برای شناسایی معابر و اماکنی که از روشنایی مناسب برخوردار نیستند کارگروهی تشکیل داده تا با بررسی امکانات و اعتبار مورد نیاز و تقسیم وظایف، اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: یکی از ایده‌هایی که می‌تواند بررسی شود احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس با مشارکت بخش خصوصی است که برق مورد نیاز مناطق مختلف شهر را تأمین کنند و در کنار جلب رضایت شهروندان و ارتقای امنیت عمومی بتواند به حمایت از تولید و اشتغالزایی نیز کمک کند گرچه مبلغ اولیه سرمایه گذاری سنگین است اما بدون ریسک بوده و سود آن تضمین شده و بلندمدت است.

رئیس شورای شهر کرج تصریح کرد: تاریکی معابر موجب افزایش تصادفات رانندگی شده همچنین آرامش روانی شهروندان عبور کننده از آن‌ها را سلب می‌کند و نبض اقتصادی شهر را در این محل‌ها کاهش می‌دهد در حالی که وجود برخی کاربری‌ها مانند رستوران‌ها و اماکن خرید و تفریحی می‌توانند به زیبایی شهر در شب رونق بیشتری بدهد.

سلیم نژاد خاطر نشان کرد: از سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری کرج انتظار داریم به بحث نورپردازی‌ها و زیباسازی چهره شب‌های شهر توجه بیشتری داشته باشد.

کد خبر 438925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.