اصفهان در انتظار تحولی بزرگ در حوزه اقتصاد و گردشگری است

شهردار اصفهان با اشاره به تکمیل پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان در آینده‌ای نزدیک گفت: نمایشگاه اصفهان تحولی در عرصه اقتصادی و گردشگری شهر ایجاد کرده و محرک توسعه اصفهان خواهد بود.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان قدرت‌الله نوروزی در بازدید رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی از پروژه‌های بزرگ عمرانی شهر با بیان اینکه امروز با اجرای پروژه خط دو مترو شاهد یک حرکت بزرگ عمرانی در شهر هستیم، اظهار کرد: این خط دو نقطه غرب و شرق شهر اصفهان را به یکدیگر متصل می‌کند و پروژه‌ای است که بیش از هزار نفر از پیمانکاران بزرگ کشور در آن فعالیت دارند و به معنای واقعی انقلاب عمرانی شهر است.

وی با بیان اینکه از تمام ظرفیت خود برای اجرای پروژه خط دو مترو استفاده کرده‌ایم، تصریح کرد: تاکنون به جز ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه، از بخش مهمی از اوراق مشارکت نیز برای اجرای این خط استفاده شده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: بازدید اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی از پروژه‌های شهرداری و بازگو کردن آن برای شهروندان می‌تواند در دل مردم امید بیشتری ایجاد کند و این امید باعث تعلق خاطر بیشتر مردم اصفهان به این شهر شود.

وی با اشاره به پروژه حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان، تاکید کرد: این رینگ حفاظتی حدود ۸۰ کیلومتر است که حدود ۵۰ کیلومتر آن در شهر اصفهان قرار دارد و آزادسازی‌های آن از کنار کارخانه قند تا پل آفتاب اقدام بسیار دشواری بود که انجام شد و امروز یک نفر نیز در این جاده‌ها کمتر کشته شود اقدام بسیار ارزشمندی است.

نوروزی با اشاره به شرایط مالی شهرداری افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور در حال انجام اقداماتی هستیم تا مشکلات مالی برطرف و حلقه حفاظتی شهر اصفهان هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

شهردار اصفهان با اشاره به تکمیل پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان در آینده‌ای نزدیک گفت: نمایشگاه اصفهان تحولی در عرصه اقتصادی و گردشگری شهر ایجاد و محرک توسعه اصفهان خواهد بود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری با اجرای پروژه‌هایی مانند نمایشگاه بزرگ اصفهان به دنبال کسب منفعت نیست، تصریح کرد: نمایشگاه داری به طور مستقیم برای شهرداری سودآور نیست، اما اتاق بازرگانی و شهرداری به لحاظ رسالتی که در راستای خدمات عمومی نسبت به شهر دارند چنین پروژه بزرگی را اجرا می‌کنند و این می‌تواند برای همه شهر، استان و تولیدکنندگان دارای اثرات بسیار مثبت باشد.

وی با اشاره به پروژه سالن اجلاس سران نیز، افزود: این سالن قرار بود در سال ۹۱ ظرف چند ماه احداث و دولت برای آن حدود ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر بگیرد، اما عملی نشد و امروز در این دوره مدیریت شهری با تعداد زیادی از اقدامات ناقص و هزینه دار در اجرای این پروژه مواجه بودیم که فارغ از هر نگاهی تصمیم گرفته شد این سرمایه شهر تکمیل شود.

وی با بیان اینکه تا امروز ۷۵۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است، گفت: اجرای این پروژه نه تنها برای شهرداری سودی ندارد بلکه هزینه‌های سنگینی را نیز بر دوش شهرداری می‌اندازد، اما قرار است این مکان آبرویی برای ایران و مرکز رفت و آمد افراد و مسئولان مختلف از کشورهای مختلف جهان و محل گفت و گوهای مختلف و مرکز تجارت بین‌المللی باشد.

نوروزی تاکید کرد: این بازدید اتاق بازرگانی نشان همدلی و همراهی بخش خصوصی با شهرداری است و انتظار می‌رود اتاق بازرگانی به شهرداری اصفهان در اجرای پروژه‌ها کمک کند.

کد خبر 438918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.