مشکلات ناشنوایان در رابطه با کرونا

پرویز پرستویی، در صفحه شخصی خود از مشکلات ناشنوایان در زمان شیوع ویروس کرونا گفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرویز پرستویی با انتشار این عکس در اینستاگرام خود آورده است:

"بیش از ۲۵ هزار نفر ناشنوا در کشور و خانواده و اطرافیان آنها در خطر ابتلاء به کرونا هستند. بنابر آمار سازمان بهزیستی، فقط ۲۵ هزار نفر ناشنوای دارای پرونده در کشور وجود دارند و این عدد در برگیرنده ناشنوایان فاقد پرونده که یا به بهزیستی مراجعه ننموده و یا فاقد سواد می‌باشند نمی‌گردد و آمار واقعی، حتماً بیش از این تعداد است.

به دلیل عدم امکان تولید ماسک ویژه ناشنوایان در کشور، افراد ناشنوا که تنها امکان ارتباطی شأن با جامعه از طریق لب خوانی است، به ناچار یا بیماری خود را مخفی نموده و یا از حضور در اجتماع به طور کامل محروم مانده و در معرض خطرات و آسیب‌های بیشتری قرار می‌گیرند که این آسیب‌ها بی تردید نه تنها متوجه خود این افراد بلکه خانواده آنها نیز خواهد بود و در صورت در نظر گرفتن میانگین ۴ عضو برای هر خانواده، حداقل ۱۰۰ هزار نفر از هموطنان ما در خطر بالقوه ابتلاء به کرونا و انتقال آن به دیگران قرار دارند. با توجه به اینکه تا کنون توفیقی در زمینه تولید ماسک ویژه ناشنوایان در داخل حاصل نشده، لازم است مسئولین و نهادهای مرتبط و انجمن‌های خیریه و خیرین در سراسر کشور دست به دست یکدیگر داده و زمینه خرید ماسک ویژه ناشنوایان از کشورهای تولید کننده را فراهم آورند. "

کد خبر 438891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گندم IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    0 0
    آقای پرستویی خیلی ممنون که مشکلات ناشنوایان را یادآوری کردید ،ولی کاش در عمل هم همتی از سوی مسوولین ، افراد خیر وافراد متفکر می دیم و فقط به گفتن بسنده نکنیم متاسفانه همه مارو فراموش کرده اند ماموندیم با انبوهی از مشکلات و تنهاتراز همیشه