پس از پانزده سال، نه مسی در نیمه‌نهایی است و نه رونالدو

با حذف یوونتوس و بارسلونا از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، پس از پانزده سال برای اولین هیچ کدام از این دو ستاره در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان حضور ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دیداری که با نتیجه باورنکردنی ۸ بر ۲ به سود بایرن مونیخ به‌پایان یافت، بارسا از صعود به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا بازماند تا به‌این‌ترتیب مسی و رونالدو نتوانند مسیر رسیدن به قهرمانی این رقابت را این بار پیدا کنند.

پیش از بازی تأسف بار شب گذشته بارسایی ها، یوونتوس نیز به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف مقابل لئون حذف شد و از صعود به مرحله بعد بازماند.

این برای اولین بار از سال ۲۰۰۴ است که هیچ‌یک از دو فوق ستاره دنیای فوتبال در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور ندارند. در آن سال، دو تیم لیورپول و میلان به مرحله نهایی رقابت‌ها راه پیدا کردند و البته نه مسی و نه رونالدو هیچ‌کدام موفق به صعود به مرحله نیمه‌نهایی نشده بودند.

همچنین برای اولین بار از سال ۲۰۰۶، هیچ تیم اسپانیایی نیز در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور ندارد. البته در آن سال رونالدو موفق شد همراه با منچستریونایتد به جمع چهار تیم صعود کند.

نتایج رقم خورده در روزهای اخیر نه تنها نشان‌ دهنده افت آشکار تیم‌های اسپانیایی است، بلکه نشانگر آغاز دوران افول دو ابرستاره فوتبال دنیاست.

برای سالیان متمادی کریستیانو رونالدو و لیونل مسی دو ستاره بزرگ و بی‌چون و چرای فوتبال بودند که حضور هر یک از آن‌ها در یک تیم، متضمن موفقیت آن تیم بود؛ اما حالا در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا خبری از این دو بازیکن نیست و این تنها به معنای نزدیک شدن به پایان یک نسل خاص و فراموش‌ نشدنی فوتبال است.

کد خبر 438888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.