تجهیزات آتش نشانی قابل مقایسه با قبل از حادثه پلاسکو نیست

شهردار تهران گفت: امروز تجهیزات سازمان آتش نشانی شهر تهران قابل مقایسه با قبل از حادثه پلاسکو نیست.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاه ۱۳۲ آتش نشانی شهر تهران اظهار کرد: ایمنی یک فرآیند است که از طراحی و مقررات ملی ساختمان آغاز می‌شود و به رعایت ضوابط ایمنی از سوی استفاده کننده هم ختم می‌شود.

وی افزود: تجهیزات جدید رونمایی شده قبلاً در سازمان آتش نشانی وجود نداشته و برخی کاملاً داخلی سازی شده اند، و برخی از این تجهیزات هم پیش از این خریداری شده اند.

حناچی با تاکید بر اینکه تجهیزات آتش نشانی با شرایط قبل از حادثه پلاسکو کاملاً متفاوت است و در این زمینه آموزش نیز بسیار نقش دارد، گفت: بحران از قبل مدل سازی می‌شود و زمینه ارتقای آنها را به دنبال خواهد داشت.

شهردار تهران تصریح کرد: خوشبختانه این دوره از شورای شهر درصدی از درآمد شهرداری را برای توسعه آتش نشانی اختصاص داده است، مردم هم با فیش‌هایی رو به رو شده اند که به همین منظور است، چون هرچقدر آتش نشانان مجهزتر و آماده‌تر باشند، احتمالات خطرات کمتر است و البته موضوعات پیشگیری نیز بسیار مهم است.

وی با اشاره به وجود ۳۳ هزار ساختمان نا ایمن در سطح شهر تهران، گفت: این ساختمان‌ها درجات مختلفی دارد، برخی ساختمان‌های بلندمرتبه‌ای است که با طرح ویژه تحت عنوان ۹۹۹ توسط آتش نشانی تعقیب می‌شود و عمدتاً ساختمان‌هایی است که قبل از اجباری شدن مقررات ملی کشور ساخته شده اند.

حناچی ادامه داد: در قدم اول ساکنان باید بدانند این ساختمان‌ها ناایمن است و بدانند برای این ناایمنی چه کاری باید انجام بدهند.

وی اظهار کرد: برای جذب نیروی جدید به آموزش تعداد معدودی از آتش نشان زن در دستور کار قرار گرفته و اخذ مجوز استخدام جدید پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه آخرین بار حدود ۲۰۰ نفر استخدام شده اند، اما این روند ادامه دارد، افزود: چون آتش نشانی جز مشاغل سخت محسوب می‌شود، سال‌های خدمت آنها کمتر از کارکنان عادی است و به طور مرتب این ورودی را در آتش نشانی باید داشته باشیم، تا نیروهای جدید وارد شوند و آموزش ببینند.

حناچی درباره نگرانی‌هایی که درباره ناایمن بودن فضاهای شهری با کشته شدن یک پسر نوجوان در پارک لاله دوباره مطرح شده است، این مساله را مربوط به رعایت مقررات مربوط HSE دانست و گفت: این موضوع در همه فضاهای عمومی موضوعیت دارد و پارک‌ها و فضاهای عمومی دائماً کنترل شود.

منبع: فارس

کد خبر 438882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.