از تمهیدات ویژه شهرداری اصفهان در ایام محرم تا ایجاد محدودیت‌های کرونایی در پارک‌ها

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان از برگزاری مجالس عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: در ایام محرم امسال به هیچ عنوان مجوز نصب ایستگاه‌های صلواتی یا چایخانه در مناطق مختلف شهر صادر نخواهد شد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آخرین تصمیمات ستاد مدیریت کرونا در اصفهان، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ایام محرم رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغ شده از ستاد مدیریت کرونا در استان اصفهان برای این ایام باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی برگزاری مراسم عزاداری در فضاهای بسته ممنوع است، افزود: هیئت‌های مذهبی شهر باید برای برگزاری مراسم‌های عزاداری مجوزهای لازم را از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کنند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه تنها هیئت‌های عزاداری دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی، اجازه تبلیغات در سطح شهر را خواهند داشت، ادامه داد: هیئت‌های مذهبی ملزم به برگزاری مراسم عزاداری در فضاهای باز به مدت دو ساعت شده‌اند، همچنین به منظور همکاری بیشتر؛ فضاهای باز شهرداری که در نزدیکی مکان‌های برگزاری مجالس عزاداری است در اختیار هیئت‌ها قرار می‌گیرد تا این مجالس در فضای باز برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه در ایام محرم امسال به هیچ عنوان مجوز نصب ایستگاه‌های صلواتی یا چایخانه در مناطق مختلف شهر صادر نخواهد شد، گفت: سازمان آتش نشانی از مکان‌های در نظر گرفته شده برای برگزاری مجالس عزاداری بازدیدهای ایمنی را انجام داده و هیئت‌هایی که موارد ایمنی را رعایت نکرده باشند تذکر کتبی دریافت خواهند کرد همچنین در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های ایمنی، از سوی مراجع ذی‌صلاح اقدامات مقتضی صورت خواهد گرفت.

تجمع در پارک‌ها و بوستان‌های شهر ممنوع

امیری افزود: تجمع در پارک‌ها و بوستان‌های شهر به ویژه حاشیه زاینده‌رود و ناژوان ممنوع است و در این راستا گشت‌های ویژه رفع تخلفات شهری شهرداری فعال شده و بنرهای پویش "من ماسک می‌زنم" و "خودداری از هر گونه تجمع در بوستان‌ها و پارک‌ها" در نقاط بیشتری از شهر نصب خواهد شد.

وی از تعطیلی فضاهای بازی کودکان و ورزشی در تمام پارک‌ها و نصب نوار هشدار در اطراف این اماکن خبر داد و اظهار کرد: از این هفته تا اطلاع ثانوی روشنایی پارک‌ها به میزان ۳۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه گشت‌های ویژه رفع تخلفات شهری شهرداری باید در حاشیه رودخانه زاینده رود مستقر شده و به شهروندان برای تجمع نکردن در این مکان‌ها تذکرات لازم را بدهند، تصریح کرد: نوارهای زرد رنگ هشدار در اطراف پل‌های تاریخی شهر از جمله سی و سه پل، خواجو، شهرستان و مارنان نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: در مجموعه کوه صفه نیز از تجمع افراد ممانعت شده؛ همچنین دکه‌های پارک‌ها و بوستان‌های شهر باید از فروش هر گونه اغذیه باز خودداری کنند.

امیری با بیان اینکه بر اساس مصوبات ستاد کرونا تا اطلاع ثانوی ورودی‌های ناژوان از سمت میدان اصلی و باغ فردوس همه روزه از ساعت ۱۸ بسته خواهد شد، گفت: از دیگر مصوبات ابلاغ شده فعالیت مجموعه‌های تفریحی شهر با یک چهارم ظرفیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های آرامستان باغ رضوان همچنان برقرار است، گفت: تغسیل اموات تنها در آرامستان باغ رضوان انجام می‌شود و آرامستان های محلی فقط مجاز به دفن متوفیان هستند.

کد خبر 438866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.