سندروم خستگی مزمن؛ تاثیر بلند مدت کرونا

تعداد زیادی از افرادی که به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند، پس از چندین هفته کاملا بهبود پیدا نمی‌کنند و خستگی مزمن را به عنوان تاثیر بلند مدت این بیماری تجربه می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیش از یک سوم افرادی که به کرونا مبتلا شدند و علائم این بیماری را داشتند، حتی پس از گذشت چند هفته باز هم به حالت طبیعی خود بازنگشتند. ویروس کووید -۱۹ می‌تواند باعث بروز کسالت‌های طولاتی مدت شود، حتی بزرگسالانی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا نیستند نیز ممکن است این شرایط را تجربه کنند.

گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی تأثیرات بلند مدت بیماری کرونا مانند بروز سندروم خستگی مزمن (Chronic fatigue syndrome) مطالعه جدیدی انجام دادند. علائم سندروم خستگی مزمن شامل مه مغزی، خستگی، درد و ضعف پس از ورزش کردن می‌شود. مه مغزی، شکلی از اختلالات عملکردی مغز است که عوارضی نظیر مشکلات حافظه، عدم وضوح فکری و تمرکز پایین را در فرد ایجاد می‌کند.

محققان متوجه شدند ۳۵ درصد افراد شرکت کننده در این مطالعه که به بیماری کرونا مبتلا شدند، به حالت طبیعی خود بازنگشتند. همچنین یک پنجم مبتلایان ۱۸ تا ۳۴ سال که هیچ بیماری زمینه‌ای نداشتند، به طور کامل بهبود پیدا نکردند. ده‌ها هزار فرد دیگر نیز به منظور تکمیل کردن نتایج پژوهش‌های از این قبیل، در رسانه‌های اجتماعی در مورد علائم طولانی مدت بیماری خود و شیوه مقابله با آن‌ها صحبت کردند و نتایج حاصل از این مطالعه را تأیید کردند.

کد خبر 438801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.