طرح «تکریم مادری و همسری» در کمیسیون بهداشت مجلس تدوین می‌شود

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از طرح‌های مجلس یازدهم برای تشویق فرزندآوری در کشور، طرح تکریم مادر و همسر است که مشغول تدوین و تهیه آن در کمیسیون هستیم.

به گزارش ایمنا، فاطمه محمدبیگی کاهش جمعیت به ویژه جمعیت جوان را یکی از چالش‌های پیش‌روی کشور در سال‌های آینده دانست و اظهار داشت: متأسفانه تز «فرزند کمتر، زندگی بهتر» یک تز کاملاً استعماری بود که از سوی دشمنان و در غفلت مسئولان در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ در کشور ما ترویج داده شد.

وی با اشاره به طرح‌های پیش‌بینی‌شده توسط کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای تشویق فرزندآوری بین خانواده‌های ایرانی اضافه کرد: طرح تکریم مادری و همسری یکی از این طرح‌هاست که در آن برای فرزندآوری یک یارانه در نظر گرفته می‌شود و امیدواریم این طرح هر چه زودتر تکمیل شده و برای رأی‌گیری به صحن مجلس بیاید.

محمدبیگی ادامه داد: امیدواریم با تصویب و اجرای این طرح نگاه خانواده‌ها به ویژه زنان به مقوله خانواده و فرزندآوری مثبت‌تر از گذشته شود.

تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده در انتظار رای مجلس

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده را یکی از فعالیت‌های مهم و راهبردی مجلس برای اصلاح سیاست‌های و برنامه‌های جمعیتی کشور دانست و گفت: این کمیسیون برای اولین بار در مجلس ایجاد می‌شود و اگر نماینده‌های ما به ایجاد آن رأی مثبت بدهند، می‌تواند تحول زیادی در توسعه جمعیتی ما به وجود آورد.

محمدبیگی با بیان اینکه این کمیسیون به مدت ۴ سال در مجلس، به‌صورت تخصصی به ایجاد و اصلاح قوانین مرتبط با حوزه جمعیت و خانواده خواهد پرداخت، افزود: در این کمیسیون قرار است برای مادران و زنان خانه‌دار حق بیمه جداگانه لحاظ شده و حق اولاد کارمندان و کارگران با فرزند بیشتر افزایش یافته و پاداش‌های ویژه‌ای در قانون برای فرزندآوری و فرزندپروری در نظر گرفته شود.

کد خبر 438791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.