۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
تلاش نافرجام برای تحریف عاشورا

امام جمعه باغبادران گفت: با توجه به هراس دشمنان از فرهنگ عاشورا، همیشه با فرا رسیدن این ماه با هدف تحت تأثیر قراردادن عظمت واقعه عاشورا اقدام به تمسخر عزداری ها وشبهه افکنی در تاریخچه واتفاقات محرم می‌کنند اما همواره در این مسیر با شکست مواجه شده اند و هر سال به شکوه این ماه افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در خطبه‌های نماز جمعه باغبادران گفت: امسال ماه محرم و برگزاری مراسم عزاداری برای شهادت اباعبدالله الحسین (ع) به دلیل شیوع ویروس کرونا سال‌های گذشته تفاوت‌هایی را دارد اما باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف به گونه‌ای عمل کرد که پیام شهادت این امام همام که همان پیروزی خون بر شمشیر و اسلام بر کفر بود به درستی به نسل‌های مختلف منتقل شود.

وی با بیان اینکه رخدادهای ماه محرم را باید نمایشی از فضایلی دانست که در کربلا در برابر همگان اشکار شد، افزود: آنچه ماه محرم را در مقابل دشمنان دین اسلام ناب محمدی، ماهی دارای ابهت و مایه ترس و وحشت جلوه داده تظلم خواهی و بیداری مسلمانان در برابر طاغوت است.

امام جمعه باغبادران با اشاره به اینکه محرم و صفر جلوی تحریف تاریخ اسلام را گرفت، تصریح کرد: شناخت صحیح فرهنگ قیام امام حسین (ع) و ظرفیت محرم وصفر در ایران سبب شد سیل خروشان مردم در برابر رژیم پهلوی شکل گرفته و این رژیم منحوس را با شکست مواجه کرد و باید توجه داشت اگر شهادت امام حسین (ع) و اسارات اهل بیت پیامبر نبود قطعاً تاریخ اسلام به دست کفار تحریف می‌شد.

وی ادامه داد: با توجه به هراس دشمنان از فرهنگ عاشورا، همیشه با فرا رسیدن این ماه با هدف تحت تأثیر قراردادن عظمت واقعه عاشورا اقدام به تمسخر عزداری ها و شبهه افکنی در تاریخچه و اتفاقات محرم می‌کنند اما همواره در این مسیر با شکست مواجه شده اند و هر سال به شکوه این ماه افزوده می‌شود.

فرهنگ اضافه کرد: دشمنان امسال به بهانه شیوع ویروس کرونا در صدد هستند با فضا سازی محافل عزاداری را تعطیل کنند و به گونه‌ای القا کنند که افزایش مبتلایان کرونا از برگزاری این مجالس مذهبی آغاز می‌شود از این رو باید مراقب بود چرا که دشمن به دنبال دو گانه سازی سلامت و معنویت است و این درحالیست که هیچ کس بهتر از مؤمنان نسبت به رعایت اصول بهداشتی مواظبت نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: مسئولان بهداشت دستورالعمل‌های دقیقی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در مساجد وعزادرای ها مصوب کردند و همه ما ملزم به رعایت دستورالعمل‌ها به شکل کامل هستیم اما در این بین سوالی مطرح است که چرا به میزانی که حساسیت روی برپایی مجالس عزاداری و احتمال انتقال این ویروس به دلیل حضور در مساجد و تکایا وجود دارد تصمیمات سختگیرانه در عمل روی حضور در سواحل و تفرجگاه‌ها وجود ندارد.

امام جمعه باغبادران خاطرنشان کرد: بارها در دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونای استان اصفهان حضور گردشگر و افراد غیر بومی در باغبادران ممنوع اعلام شده اما در عمل حضور گردشگر را در این شهر ساحلی شاهد هستیم و در عمل حرکت قاطعی انجام نمی‌گیرد از طرفی چرا این قواعد سخت گیرانه در برابر صدای بلند موسیقی، بی‌بند و باری‌ها و کشف حجاب‌ها اعمال نمی‌شود.

وی یادآور شد: مجالس عزادرای نباید آلوده به مسائل جناحی شود، البته باید سیاست و اگاه سازی مردم از وضعیت جامعه وجهان اسلام در مراسمات بیان شود ولی نباید به بازی‌هایی جناحی دامن زده شود همچنین با تغییر سبک توزیع نذورات می‌توان اطعام در این ماه را با هزینه کردن در توزیع بسته معیشتی درب منازل نیازمندان به نحوی شایسته اجرایی کرد.

فرهنگ افزود: آمریکا در تلاش است با ساماندهی به شکست‌ها، جنایت‌های رژیم صهیونیستی وضعیت اسرائیل را تغییر دهد از این رو از هر اتفاقی در منطقه به نفع خود و این رژیم جعلی استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: اسرائیل برای رسیدن به اهداف خود حتی دست به دامان امارات شده است و این مهم بدان معناست رژیمی غاصبی که ادعای در اختیار داشتن نیل تا فرات را در قبضه خود دارد در منطقه منزوی شده است.

امام جمعه باغبادران تاکید کرد: جبهه مقاومت وبیداری مردم منطقه باعث شده آمریکا واسرائیل در زمین و هوا احساس امنیت نداشته باشند و کوچک‌ترین تحرک آنان در منطقه قطعاً باعث نابودی و سرآغاز افول انان خواهد بود در این میان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز در حال رصد فعالیت‌های آنها است و قطعاً در زمان مناسب سیلی محکم دیگری بر گونه کفر به دلیل به شهادت رساندن سردا دل‌ها وارد خواهد کرد.

کد خبر 438776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.