استقلال - پیکان/ پایان سریال اشتباهات داوری یا شکستن طلسم ۱۱ ساله پیکان؟

استقلال و پیکان فردا شنبه - ۲۵ مرداد ماه - در ورزشگاه آزدی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال و پیکان فردا از ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر می‌روند که این دیدار می‌تواند تأثیر مستقیم در جایگاه نهایی دو تیم در جدول رده بندی لیگ خواهد داشت. شاگردان مجیدی تا حد زیادی با گذر از سپاهان و تساوی در مشهد، راه رسیدن به سهمیه را پیموده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی خواهند شد. آن طرف اما پیکانی‌ها جنگ سختی برای بقا در لیگ با همسایگان خود در جدول رده بندی دارند.

استقلال به دنبال تثبیت نایب قهرمانی

استقلال پس از آنکه توانست در فاصله ۱۰ روز، دو بار از سد سپاهان در لیگ برتر و جام حذفی بگذرد حالا با روحیه بالا به دنبال تثبیت سهمیه آسیایی فصل آینده برای خود است. آبی‌ها علاوه بر اینکه بیشترین شانس را میان مدعیان برای نایب قهرمانی دارند، چشم امید زیادی به جام حذفی بسته‌اند تا با شکست پرسپولیس در دربی پایتخت، پا به فینال این رقابت‌ها بگذارند.

شاگردان مجیدی پس از شروع مجدد لیگ برتر، یک بازی در میان به پیروزی و تساوی رسیده و اگر این روال حفظ شود، استقلال باید ۳ امتیاز نبرد با پیکان را به دست آورد. با این حال انگیزه‌های بالای پیکان برای بقا در لیگ می‌تواند یقه استقلال را بگیرد و به مانند دیدار رفت آنها در آزادی متوقف کند.

استقلال در دیدار فردا شب همچنان دو مهاجم زهردار خود، یعنی ارسلان مطهری و شیخ دیاباته را در اختیار ندارد اما آنها می‌کوشند تا هر طور شده دیاباته را به ۵ شهریور و بازی با پرسپولیس برسانند و قایدی و رضاوند مثل دیدار با سپاهان باید خط آتش آبی‌ها را به دست بگیرند.

در انتظار پنجمین پنالتی متوالی؟

ادامه دار شدن اشتباهات داوری در دیدارهای استقلال، صدای رقبا را به شدت در آورده است. به زعم ۴ گل از ۶ گل آخر آبی‌ها نباید به ثمر می رسیده؛ اتفاقی که می‌توانست حسابی اوضاع این تیم تهرانی در جدول را دگرگون کند. آنها همچنین در هر ۴ مسابقه آخر خود یک ضربه پنالتی به دست آورده که باید دید این روند در بازی یا پیکان همچنان ادامه خواهد یافت یا خیر؟

پیکان و دو هفته دشوار برای بقا

پیکان که پس از حسین فرکی هدایت خود را به عبدالله ویسی سپرده، این هفته‌ها نتایج خوبی گرفته، اما همچنان نتوانسته از انتها جدول جدا شود. این تیم تهرانی پس از آغاز دوباره لیگ به غیر از باخت در هفته بیست و دوم به پرسپولیس، مقابل هیچ تیمی تن به شکست نداده و در سه مسابقه نیز با ۳ امتیاز از زمین خارج شده‌اند.

پیکان با این نتایج در رده چهاردهم جدول جا خوش کرده اما تنها با یک امتیاز اختلاف، سایه سنگین پارس جنوبی را حس می‌کند. شاگردان ویسی دو دیدار سخت برابر استقلال و سپاهان را تا پایان لیگ در پیش دارند که می‌تواند بقا در لیگ را برای آنها دشوار کند. پارس جنوبی که رقیب مستقیم فیروزه‌ای پوشان است برای ماندن در لیگ برتر است، هفته پایانی حریف آسان‌تری نسبت به پیکان دارد و می‌تواند با استفاده از این فرصت، در لیگ باقی مانده و یکی از نمایندگان تهران را به لیگ دسته یک بفرستد.

پیکان برای بقا در لیگ راهی به جز کسب امتیاز در دو دیدار باقی ماند ندارد. پیروزی برابر سپاهان یا استقلال می‌تواند امضایی بر لیگ برتری ماندن این تیم باشد، اما باید توجه داشت که آخرین برد پیکان برابر استقلال به ۱۱ سال قبل باز می‌گردد.

پس گرفتن آقای گلی از دیاباته مقابل استقلال؟

یکی از جذابیت بازی‌های فردا شب، نبرد آقای گلی میان دیاباته و شهریار مغانلو است. دیاباته هم‌اکنون با ۱۳ گل در صدر جدول گلزنان لیگ حضور دارد، اما با توجه به غیبت او، شهریار مغانلو که تاکنون ۱۲ گل به ثمر رسانده می‌تواند با گلزنی در این بازی یا هفته آینده برابر سپاهان، عنوانی که هفته‌ها در اختیار داشت را از مهاجم مالیایی استقلال پس بگیرد.

کد خبر 438756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.