مشکلات سیاسی و محلی مانع احداث باغ بانوان سمیرم

شهردار سمیرم گفت: از ابتدای دوره فعالیت پنجمین دوره شورای اسلامی تاکنون طرح احداث باغ بانوان همچنان لاینحل مانده و در گیر مشکلات سیاسی و محلی است.

کوروش صابری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به هزینه بالای نگهداری و تعمیرات ماشین‌آلات شهرداری به ویژه در واحد حمل زباله، اظهار کرد: ماشین‌آلات حمل زباله فرسوده است و نوسازی و تعویض آن‌ها نیازمند حمایت ویژه مسئولان استانی است و از معاون وزیر کشور درخواست کردیم تا برای تحویل یک دستگاه خودروی حمل زباله به شهرداری سمیرم مساعدت شود.

وی با بیان این که خاک محل دفن زباله سمیرم از نوع چات است، تاکید کرد: این محل دیگر ظرفیت حفاری‌های متعدد و دفن زباله بیشتر را ندارد و حتی باید خاک مورد نیاز برای پوشاندن زباله‌ها را از محل دیگری تهیه کنیم.

شهردار سمیرم با بیان اینکه محل جدید دفن زباله این شهر معارض اجتماعی دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه با گذشت چندین سال از طرح این موضوع هنوز هم این مشکل وجود دارد و رفع نشده است.

صابری با اشاره به استقبال نکردن سرمایه‌گذاران از مشارکت در اجرای طرح‌های عمرانی در سمیرم، گفت: بخش خصوصی دنبال کسب سود و منفعت است و در سمیرم از دو منظر سخت افزاری و نرم افزاری، سوددهی سرمایه با مشکلاتی همراه است.

وی نبود فرهنگ پذیرش سرمایه‌گذار و آماده نبودن زیرساخت‌های اولیه بویژه در بخش گردشگری را علل مهم استقبال نکردن بخش خصوصی از مشارکت در اجرای طرح‌های عمرانی این شهر دانست و عنوان کرد: سمیرم با برند "سرزمین هزار چشمه" به تازگی به عنوان باغ شهر معرفی شد، این در حالی است که از ابتدای دوره فعالیت پنجمین دوره شورای اسلامی تاکنون طرح احداث باغ بانوان همچنان لاینحل مانده و در گیر مشکلات سیاسی و محلی است.

شهردار سمیرم به طرح جدید مجلس درباره تسهیل همکاری متقابل ادارات میراث فرهنگی با شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: به موجب این طرح اقامتگاه‌های بوم‌گردی یا خانه‌های تاریخی باید در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد که فرصت مناسبی برای درآمدزایی از طریق جذب گردشگری در بخش گردشگری شهری است.

صابری با بیان اینکه مشکل اصلی شهرداری این شهر کمبودهای مالی است، خاطرنشان کرد: در سمیرم مراکز صنعتی وجود ندارد و طبیعتاً اخذ عوارض از این محل منتفی است، علاوه بر این از محل منابع درآمدی حاصل از وصول مالیات بر ارزش افزوده نیز از ابتدای دی ماه سال گذشته تاکنون هیچ مبلغی به شهرداری‌ها پرداخت نشده است.

وی تاکید کرد: با وجود همه مشکلات، انجام کارهای عمرانی در شهر تعطیل نشده و اولویت شهرداری این است که تا پایان فعالیت این دوره شورای شهر پروژه‌های خیابان شورا، جاده سلامت و ورودی شهر در مقابل گلزار شهدا تکمیل شود.

کد خبر 438750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.