نتایج آرای شورای امنیت قطعنامه ضد ایرانی بعدازظهر جمعه اعلام می‌شود

رأی‌گیری در شورای امنیت بر سر تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران از دقایقی پیش آغاز شده است.

به گزارش ایمنا، رأی‌گیری برای قطعنامه ضد ایرانی آمریکا از ساعت ۵.۳۰ دقیقه عصر پنج‌شنبه به صورت ایمیلی در شورای امنیت سازمان ملل متحد آغاز شد که نتایج آن عصر جمعه اعلام می‌شود.

در نامه‌ای که نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل متحد به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت در اختیار اعضای آن قرار داده است، تاکید شده است، تنها ۲۴ ساعت برای رأی دادن فرصت وجود دارد و تمدید شدنی نیست.

رئیس شورای امنیت درخواست کرده است تنها نمایندگان دائم یا نماینده تام‌الاختیار آنها باید رأی امضا شده خود را برای وی ارسال کنند و در صورتی که توضیحی بر رأی خود دارند هم در اختیار او قرار دهند.

دیان تیجانی افزوده است که پس از جمع‌بندی، نتایج آرا تا سه ساعت بعد از اتمام رأی‌گیری که ساعت ۵.۳۰ عصر جمعه به وقت محلی است، به صورت کتبی و اندکی پس از جمع بندی طی یک نشست مجازی اعلام خواهد کرد.

آمریکا هفته گذشته قطعنامه‌ای را ارائه داد که حاوی ۱۵ بند مقدماتی و ۳۵ بند عملیاتی در مجموع ۱۳ صفحه بود و گفته می‌شد که شامگاه دوشنبه در دستور شورا قرار خواهد گرفت اما این اتفاق نیفتاد و سه شنبه اعلام شد آمریکا این قطعنامه را تغییر داده و متنی را ارائه داده است که تنها ۲ پاراگراف مقدماتی و ۲ پاراگراف عملیاتی دارد، هرچند که هدف یکی است.

منبع: ایرنا

کد خبر 438719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.