نوبت‌گیری ۷۴ درصد نوآموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت : تاکنون ۷۸۵ هزار نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان معادل با ۷۴ درصد برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در کشور نوبت گیری کرده‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، سید جواد حسینی در حاشیه بازدید از پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ناحیه سه شهر مشهد اظهار کرد: ۴۴۲ هزار از نوآموزان معادل با ۴۱.۵ درصد نیز تاکنون مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته‌اند.

وی گفت: تاکنون ۳۵ هزار نفر از نوآموزان یعنی حدود هشت درصد به پایگاه‌های تخصصی هوش ارجاع شده‌اند که از این تعداد تاکنون ۱۸ هزار نوآموز مورد سنجش تخصصی هوش قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: از این میزان سنجش در پایگاه‌های تخصصی هوش هفت هزار نوآموز عادی، ۱۰ هزار دیرآموز و ۷۲۸ نوآموز استثنایی تشخیص داده شده اند و ۷۵ نوآموز نیز به بهزیستی معرفی شده‌اند.

حسینی با اشاره به آمار سنجش استان خراسان رضوی اظهار کرد: در استان خراسان رضوی تاکنون ۷۰ هزار نوآموز معادل ۵۷ درصد نوبت گیری کرده‌اند و ۳۵ هزار نفر معادل با ۲۹ درصد نیز ارزیابی شده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت قرمز شهر مشهد و دیر شروع شدن فعالیت پایگاه‌های سنجش این شهر آمار استان خراسان رضوی از میانگین کشوری پایین است که نیاز به فعالیت ویژه و گسترده در زمان باقیمانده دارد

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه سنجش در تمامی پایگاه‌ها با تدابیر کامل بهداشتی انجام می‌شود اضافه کرد: دو شیفته شدن پایگاه‌ها و فعالیت این پایگاه‌ها در روزهای جمعه به تسریع روند سنجش می‌تواند کمک کند.

حسینی افزود: ۲۰۰ پایگاه به پایگاه‌های سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال جاری اضافه شده است.

کد خبر 438709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.