کاهش سن مصرف مواد مخدر از معضلات مهم جامعه است

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: پایین آمدن سن اعتیاد یکی از مشکلاتی است که جوانان و خانواده‌ها را تهدی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد طباطبایی در سلسله نشست‌های نقد و بررسی چالش‌های پیش روی جوانان، اظهار کرد: این دومین برنامه‌ای است که با همکاری شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار می‌شود، امیدواریم در این برنامه بتوانیم مشکلات و آسیب‌های پیش روی جوانان را در همه حوزه‌ها بررسی کنیم.

وی ادامه داد: مطمئنم برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند ما را به اهدافی که در جلسه ستاد ساماندهی استان اصفهان داریم برساند تا بتوانیم برنامه‌های خود را در آنجا به اجرا بگذاریم؛ با حضور مسئولین امیدوارم بتوانیم تصمیم گیری های خوبی را در این راستا داشته باشیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: در این نشست موضوع جوان و آسیب‌های آنها به بحث گذاشته خواهد شد و در جلسه قبلی به مشکلات جوانان در حوزه ازدواج پرداختیم که در هشت آیتم به جمع بندی و نتایج خوبی رسیدیم و در جلسات ستاد ساماندهی نیز به این موضوع خواهیم پرداخت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه با توجه به کاهش سرمایه‌های اجتماعی، فقدان برنامه‌های راهبردی برای جوانان و تهاجم فرهنگی تأثیر زیادی بر روی جهت دهی جوانان به سمت آسیب‌های نوظهور داشته است، اضافه کرد: یکی از آسیب‌های نو ظهور فضای مجازی است، از آسیب‌های دیگر می‌توان به عرفان‌های کاذب اشاره کرد که در جامعه تأثیرهای منفی را دارد؛ امیدوارم با راهکارهای مناسب این مشکلات رفع شود و به یک جمع بندی خوب و اصولی برسیم تا بتوانیم در حوزه اجرا بتوانیم آن را به نمایش بگذاریم.

طباطبایی ادامه داد: ۲۲۵ سازمان مردم نهاد در بخش جوانان در حال فعالیت هستند که در حوزه‌ها اجتماعی، فرهنگی، علمی و هنری اقدامات مؤثری را انجام داده‌اند که می‌توانیم با توجه به همکاری و هماهنگی‌هایی که شکل گرفته است در بحث جوانان گام‌های خوب و تأثیر گذاری را بر داریم.

وی اضافه کرد: اکنون تمام سنین درگیر فضای مجازی هستند، اما برنامه و ساماندهی برای نظارت وجود ندارد، شورایی تحت عنوان فضای مجازی تشکیل شده است، اما متأسفانه موانعی وجود دارد که همین باعث شده به جوانان آسیب زده شود. هیچ برنامه‌ای برای توانمند سازی حوزه جوانان نداشته‌ایم و اقداماتی که در این راه انجام شده مؤثر و عملیاتی نبوده است، در این بخش هیچکس به جز خود جوانان نمی‌توانند به ما یاری رسانند پس باید بستری برای حضور جوانان فراهم شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: ستاد ساماندهی یکی از ارکانی است که می‌تواند به ما کمک کند، با شناسایی اولویت بندی ها، ارائه طرح، همکاری جوانان و ستاد ساماندهی می‌توانیم در این بخش به نتایج خوبی برسیم. جوانان باید در تصمیم گیری ها مشارکت داشته باشند.

طباطبایی با اشاره به اینکه شورای راهبردی اداره کل ورزش و جوانان با حضور جوانان تشکیل می‌شود، ادامه داد: در شهرستان‌های استان اصفهان شهرداری و شورای شهر در کنار ما حضور دارند که باید در حوزه جوانان همه باهم به دنبال هم افزایی باشیم اما این کافی نیست و باید این اقدامات بیشتر باشد؛ در بحث ازدواج نیز باید پیگیری کنیم که چرا سن ازدواج به این شکل است، اکنون جوانان علم محور هستند و دید عمیقی به مسائل دارند ما نیز باید دیدمان را گسترده کنیم و سنتی به این موضوع نگاه نکنیم.

وی با اشاره به با اعتیاد در جوانان گفت: پایین آمدن سن اعتیاد یکی از مشکلات است که جوانان و خانواده‌ها با توجه به اطلاعات کمی که دارند به سمت و سوی آن می‌روند تا شاهد آسیب‌های جدی باشیم. خانواده‌ها اکنون با مخدرها و روان گردان‌ها آشنا نیستند و باید در این زمینه اقدامات آموزشی را انجام دهیم تا با این موارد آشنا شوند.

کد خبر 438686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.