یک سال زندان برای فروشنده گوشت الاغ در تبریز

مرگ تلخ دو جوان در حاشیه جاده چالوس، دستگیری دزد دوچرخه‌های لاکچری، دزدیدن کودک ۹ ماهه در رشت، رهایی پسر جوان اردبیلی از چوبه‌دار، غرق شدن دو زن سبزواری در دریای خزر، یک سال زندان برای فروشنده گوشت الاغ و دستگیری سارق در ترمینال جنوب تهران را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید فتح الله هاشمی نژاد، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کرج اظهار کرد: دو جوان در محدوده سر زیارت در رود خانه کرج غرق شدند.

وی گفت: در پی تماس با مرکز امداد هلال احمر و اعلام غرق‌شدگی دو نفر در محدوده سر زیارت در جاده کرج - چالوس بلافاصله امدادگران هلال احمر برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کرج خاطرنشان کرد: با تلاش عوامل امدادی و غواصان محلی بعد از چندین ساعت جست‌وجو اجساد کشف و با حضور عوامل انتظامی تحویل پزشکی قانونی شد.
از ابتدای سال جاری تعدادی در رودخانه‌های البرز جان باخته‌اند، این در حالی است که دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها بارها در این زمینه به مردم و گردشگران هشدار و از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۳۲ نفر در رودخانه‌های استان البرز جان خود را از دست داده‌اند.

دستگیری دزد دوچرخه‌های لاکچری

در پی افزایش سرقت دوچرخه‌های گران قیمت از منازل محدوده سر آسیاب کرمان و مراجعه مال باختگان به پلیس موضوع دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی کلانتری ۱۶ قرار گرفت.

در ادامه با پایش‌های اطلاعاتی و تحقیقات میدانی از محل‌های سرقت مشخص شد که سرقت‌ها توسط یک سارق جوان انجام شده است و این سارق از غفلت شهروندان سو استفاده و پس از ورود به پارکینگ دوچرخه‌های گران قیمتی که فاقد تجهیزات ایمنی بودند، سرقت می‌کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: سرانجام با تلاش‌های مأموران انتظامی کلانتری ۱۶ شهرستان کرمان این سارق سابقه دار دستگیر شد و دستبند پلیس بر دستان وی گره خورد.

فداء افزود: این متهم در بازجویی‌های تخصصی مأموران به تخریب در پارکینگ منازل و ۱۳ فقره سرقت دوچرخه گران قیمت اعتراف کرد که متهم با تشکیل پرونده مقدماتی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

مرد رشتی کودک ۹ ماهه را دزدید

علی رمضانی، فرمانده انتظامی رشت از دستگیری سارق ۵۰ ساله خودروی پراید و کودک ۹ ماهه در کوچصفهان در کمتر از نیم ساعت خبر داد.

وی گفت: در رشت یک کودک ۹ ماهه در کوچصفهان در اتومبیلی که دارای سه سرنشین کودک و خردسال بود، ربوده شد.

وی تصریح کرد: این کودک در صندلی عقب خودرو خوابیده بوده که با سروصدای کودکان و مراجعه مادر آن‌ها مشخص شد یک کودک ۹ ماهه نیز در ماشین بود که به همراه ماشین ربوده شده است‌.

فرمانده انتظامی رشت با تأکید بر دستگیری سارق خودرو و کودک ۹ ماهه در کمتر از نیم ساعت، اضافه کرد: به محض اطلاع از وقوع سرقت خودرو و کودک ۹ ماهه که در صندلی عقب خودرو خوابیده بود، بلافاصله کلیه راه‌های اصلی و فرعی توسط عوامل انتظامی مسدود و تحت کنترل قرار گرفت و در بخش سنگر مورد شناسایی و با رعایت اصول ایمنی به منظور آسیب نرسیدن به کودک داخل ماشین دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رهایی پسر جوان اردبیلی از چوبه‌دار

نجات جوان قاتل اردبیلی از چوبه دار با گذشت اولیای دم رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: این جوان ۲۷ ساله که هیچ سابقه کیفری نداشته، در یک نزاع به صورت آنی و هیجان ناشی از عصبانیت و خشم لحظه‌ای در سال ۹۳ مرتکب قتل شده و در زندان بسر می‌برد.

عتباتی افزود: این جوان به قصاص نفس محکوم شده بود، اما از همان زمان اعلام حکم تلاش‌ها برای کسب رضایت خانواده مقتول از سوی مقام‌های قضائی و کارگروه جهادی بخشایش استان در جریان بود و در نهایت خانواده مقتول از قصاص قاتل منصرف شد و وی را بخشیدند.

وی با اشاره به فعالیت‌های کارگروه جهادی بخشایش و همراهی ریش سفیدان و معتمدان در مناطق مختلف استان گفت: شاهد افزایش موارد گذشت و رضایت در پرونده‌های قتل بویژه برای جوانان فاقد سابقه کیفری هستیم.

غرق شدن دو زن سبزواری در دریای خزر

نقی کریمیان، رئیس هیأت نجات غریق مازندران گفت: دو مسافر سبزواری هنگام شنا در منطقه شنا ممنوع ساحل سرخ رود در شهرستان محمودآباد غرق شدند.

وی ادامه داد: جان باختگان هر دو زن و حدود ۳۰ ساله بودند که به رغم ممنوعیت شنا در دریای خزر بویژه منطقه شنا ممنوع وارد آب و به علت عدم آشنایی با فنون شنا غرق شدند.

یک سال زندان برای فروشنده گوشت الاغ در تبریز

امیرحسین بهداد، مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی اظهار کرد: پیرو بازرسی‌های به عمل آمده توسط اکیپ‌های نظارتی و بازرسی دامپزشکی شهرستان تبریز در یک خانه مسکونی یک لاشه مجهول‌الهویه کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: لاشه کشف شده یک لاشه مجهول‌الهویه و فاقد مهر بهداشتی دامپزشکی و هویت‌های کشتارگاهی و بدون علائم بازرسی دامپزشکی بوده که حاکی از کشتار غیر مجاز خارج از کشتارگاه و قاچاق بوده و به دلیل فساد لاشه و پرخونی ضبط شد.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در راستای تحقیقات تکمیلی و با انجام آزمایش‌های تخصصی دامپزشکی مشخص شد لاشه ضبط شده علاوه بر موارد فوق با توجه به علائم ممیزه متعلق به گونه تک سمی‌ها (گوشت الاغ) بوده است.

بهداد تصریح کرد: فرد خاطی با تنظیم شکایت توسط واحد حقوقی این اداره کل به مراجع قضائی فرستاده شد که به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق کشتار غیرمجاز دام به یک سال حبس تعزیری و امحاء لاشه محکوم شد.

دستگیری سارق در ترمینال جنوب تهران

حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقی که مسافران ترمینال جنوب را بیهوش و اموالشان را سرقت می‌کرد خبر داد.

وی اظهار کرد: بلافاصله پس از وصول پرونده اقدامات اولیه انجام و مشخص شد سارق که سعید نام داشت، با خوراندن دوغ مسموم شاکی را بیهوش و اموال وی را به سرقت برده است که با توجه به شنیدن رمز عابر بانک وی اقدام به خرید از مغازه‌های متعدد به مبلغ ۲۲ میلیون تومان نموده است.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با هماهنگی مقام قضائی و بررسی مغازه‌هایی که سعید از آن‌ها با عابر بانک شاکی خرید کرده بود مشخص شد، وی یک دستگاه موتور سیکلت را از فروشگاهی در خیابان ۱۷ شهریور خریده است که تصاویر دوربین‌های مداربسته فروشگاه به روئیت شاکی رسید و سارق مورد شناسایی قرار گرفت.

علیزاده تصریح کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مخفیگاه سارق شناسایی و با هماهنگی. های قضائی وی در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال یافت و متهم به سرقت از شاکی معترف شد.

کد خبر 438685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.