اوزیل: زندگی مسلمانان اهمیت دارد

در واکنش به اتفاقات غیرانسانی رخ‌داده علیه مسلمانان در چین، بازیکن مسلمان تیم آرسنال اعتراض خود را نسبت به این اتفاقات ابراز کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، درنتیجه اتفاقات ناگوار اخیر که در کشور چین رخ داده، بسیاری واکنش‌های منفی و انتقادات زیادی را نسبت به عملکرد دولت چین در مقابل مسلمانان ابراز کرده‌اند که در این میان نام اوزیل نیز به چشم می‌خورد.

اوزیل، بازیکن تیم آرسنال در رابطه با رفتار دولت چین اظهار ناامیدی کرد: آن‌ها قرآن‌ها را آتش می‌زنند و مساجد را تعطیل می‌کنند. مدارس مسلمانان را می‌بندند و مردان مقدس را به قتل می‌رسانند.

وی افزود: مسلمانان در بخشی از چین به‌اجبار در کمپ‌هایی سکونت داده شده‌اند و زور و اجبار بی‌سابقه را شاهد هستیم به‌طوری‌که حتی زنان مسلمان مجبور هستند با مردان چینی ازدواج کنند.

مسوت اوزیل خاطرنشان کرد: اما مسلمانان در برابر این اقدامات ساکت مانده‌اند. هیچ اعتراضی نسبت به این اتفاقات نمی‌کنند و آن‌ها را رها کرده‌اند. آیا نمی‌دانند که سکوت در برابر چنین ظلمی درواقع شریک شدن با اعمال ظالمانه است؟

هرچند با وجود اظهارات اوزیل، باشگاه آرسنال در این خصوص اظهارنظر خاصی نکرده و اعلام کرده است که این مسائل اعلام‌شده نظر شخصی خود اوزیل بوده و باشگاه آرسنال همیشه سعی کرده است که در زمینه‌های سیاسی دخالت نکند.

این واکنش باشگاه آرسنال به صحبت‌های اوزیل باعث ناامیدی این بازیکن شده تا جایی که وی گفته: همه انسان‌ها با هم مساوی هستند و اهمیتی ندارد که چه رنگ پوست یا نژاد و دینی دارند. همه ما یکسان هستیم و همانطور که جان سیاه‌پوستان ارزش دارد، جان مسلمانان نیز باارزش است و باید جنبشی در این رابطه به راه بیافتد.

وی در پایان یادآور شد: البته که صحبت‌های من در رابطه با مردم چین نبوده و من صرفاً نسبت به عملکرد افرادی که منجر به این کارهای غیرانسانی شده‌اند واکنش نشان دادم.

کد خبر 438683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.