خطوط هوشمند عابر پیاده در شهرهای اروپایی

یکی از شرکت‌های تکنولوژیک معروف استونیایی راه‌حلی خلاقانه برای مشکلات ترافیکی شهرهای اروپایی ارائه داده است؛ به زودی این شهرها میزبان خطوط هوشمند عابر پیاده خواهد بود و مرگ‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای در آن‌ها به حداقل خواهد رسید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در سال گذشته بیش از ۲۵ هزار نفر از مردم در سراسر کشورهای اروپایی جان خود را در تصادفات خیابانی از دست دادند که کشورهای اروپای غربی بیشترین تعداد تلفات جانی ناشی از ترافیک جاده‌ای را از آن خود کرد. از سوی دیگر، اگرچه تصادفات ترافیکی از سال ۲۰۰۱ حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است، با این حال، تعداد عابران پیاده‌ای که بر اثر این گونه سوانح جان خود را از دست داده‌اند به طور چشمگیری در حال افزایش بوده، به طوری که وقوع این تصادفات یکی از مهم‌ترین علل مرگ و میر شهرنشینان اروپایی در چند سال اخیر به شمار رفته است.

صرف نظر از اثرات روانی مخربی که تصادفات جاده‌ای از خود به جای می‌گذارد، بار اقتصادی ناشی از این حوادث به طور چشمگیری جوامع را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین، مقامات در بسیاری از شهرهای جهان در تلاشند رویکردهایی خلاقانه به کار گیرند که می‌تواند به طور قابل توجهی نرخ چنین تصادفاتی را کاهش دهد.

خلاقان کمپانی تکنولوژی Bercman در تارتو، شهری در کشور اروپایی استونی، به منظور حل بحران تصادفات خیابانی خطوط هوشمند عابر پیاده را طراحی کرده‌اند. این خطوط عابر پیاده در واقع علائم ترافیکی هوشمندی هستند که می‌توان آن‌ها را در همه نقاط شهری که احتمال تلفات جانی عابران پیاده در آن‌ها زیاد است، به کار برد. خطوط هوشمند عابر پیاده که در استونی به SPC شهرت دارد، از سنسورهایی بهره می‌گیرد که خود را با شرایط مختلف ترافیکی و تغییرات آب و هوایی سازگار می‌کند. این خطوط می‌تواند عابران پیاده و وسایل حمل و نقل را شناسایی کند، حرکت آن‌ها را تحت نظارت درآورد، تغییر مسیر آن‌ها را پیش‌بینی کند و در نهایت، بر اساس میزان خطر احتمالی، سیگنال‌هایی از خود تولید کند که وقوع تصادفات خیابانی را به حداقل برساند.

اولین خطوط هوشمند عابر پیاده در یکی از جزایر هلسینکی، پایتخت فنلاند، به طور آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت اما عملکرد بسیار مؤثر این خطوط خلاقان شرکت Bercman را به نصب این مسیرهای عابر پیاده در شهر تارتو سوق داد. این افراد قول داده‌اند به زود تکنولوژی خود را در سایر شهرهای اروپایی نیز گسترش دهند تا سالانه جان بسیاری از مردم را از مرگ‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای نجات دهند.

کد خبر 438671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.