پیاده‌راه‌هایی برای عابران گوشی به دست

برنامه‌ریزان منچستر کلانشهری در انگلستان، پیاده‌راه‌هایی در یکی از مناطق پر تردد شهر برای افراد گوشی به دست طراحی کرده‌اند که از برخورد آن‌ها با یکدیگر در حین استفاده از تلفن‌های همراهشان جلوگیری می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گاهی مردم در حین راه رفتن در کوچه و خیابان‌های شهر مجبور به استفاده از تلفن‌های همراه خود هستند چرا که ممکن است کسی با آن‌ها تماس بگیرد یا پیام مهمی برایشان ارسال شود. گاهی نیز برخی افراد فقط برای سرگرمی، گوشی‌های تلفن همراه خود را در بیرون از منزل مورد استفاده قرار می‌دهند. علت استفاده از گوشی در حین راه رفتن در بیرون از منزل هرچه که باشد، پیامدهای مشابه و اغلب خطرناکی دارد؛ مردم در حین نگاه کردن به صفحه گوشی، آهسته‌تر راه می‌روند، کمتر بر دنیای پیرامون تمرکز می‌کنند، اگر در خیابان‌ها راه بروند با خطر تصادف مواجه می‌شوند و در صورتی‌که در پیاده‌روها در حرکت باشند، احتمالاً با سایر افراد برخورد می‌کنند.

طبق نتایج یک نظرسنجی از مردم بریتانیا، بیش از ۷۵ درصد آن‌ها اعتراف کرده‌اند که در حین راه رفتن در بیرون از منزل، خود را با گوشی‌های تلفن همراهشان سرگرم می‌کنند. حدود ۳۸ درصد از این افراد هم گفته‌اند که در حین استفاده از تلفن‌های همراه با سایر عابران پیاده که اغلب آن‌ها نیز در حال نگاه کردن به صفحه گوشی‌هایشان هستند برخورد می‌کنند. بسیاری از این برخوردها ناخوشایند است، اما می‌توان از وقوع آن‌ها پیشگیری کرد.

طراحان اهل منچستر پیشرو حل مشکل برخورد عابران پیاده در حین استفاده از تلفن‌های همراه خود هستند؛ این افراد دو پیاده‌راه پرتردد مرکز شهر را برای پیاده‌سازی طرح آزمایشی خود انتخاب کردند. در این پیاده‌راه‌ها علائم و تابلوهایی نصب شده است که مسیر حرکت افرادی را که در حین راه رفتن گوشی‌های تلفن همراهشان را مورد استفاده قرار می‌دهند مشخص می‌کند.

این مسیرها بخشی از پیاده رو را به خود اختصاص داده و فضای باقیمانده را به سایر عابران پیاده اختصاص داده است. در نظرسنجی جدیدی که پس از اجرای پروژه فوق از مردم شده است، بسیاری ادعا کرده‌اند که در حین عبور از این دو پیاده‌روها و استفاده از تلفن‌های همراه، دیگر با سایرین برخورد نمی‌کنند.

کد خبر 438668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.