استمرار توده هوای گرم تا روز شنبه/ گرما در اصفهان رکورد زد

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به استمرار توده هوای گرم در این استان تا سه روز پیش رو، گفت: دمای هوا از روز یکشنبه تا اواسط هفته آینده به تتدریج کاهش خواهد یافت.

زهرا سیدان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از تداوم الگوهای جوی پایدار روی استان اصفهان در روزهای پیش رو خبر داد و اظهار کرد: آسمان بسیاری از مناطق در این مدت صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد به ویژه در ساعات بعد از ظهر پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به وزش باد به نسبت شدید در نیمه شرقی و وقوع غبار صبحگاهی در مناطق مرکزی استان، گفت: کاهش کیفیت هوا در این مناطق در سطح هشدار نیست و شاخص‌ها برخی ساعات روز در مرز سالم و ناسالم برای گروههای حساس متغییر است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی اصفهان به استمرار و تداوم توده هوای گرم در این استان تا روز شنبه هفته آینده اشاره و توصیه کرد: با توجه به اینکه برخی هم استانی‌ها در روزهای پایان هفته در طبیعت و مناطق تفرجگاهی سفر می‌کنند برای جلوگیری از گرمازدگی از ماندن بیش از حد زیر نور آفتاب خودداری و نکات ضروری برای مصرف بهینه انرژی را در روزهای گرم رعایت کنند.

سیدان ادامه داد: گرمای هوا از روز یکشنبه تا اواسط هفته آینده به تدریج روند کاهشی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، گفت: روز گذشته دمای هوا در کلانشهر اصفهان به ۴۲ درجه سانتی گراد رسید و بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۴۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

سیدان اضافه کرد: در این بازه خوروبیابانک با دمای ۴۴ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

کد خبر 438663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.