ایجاد "مترو کتاب" تهران در ۸ ایستگاه

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: اجرای طرح مترو کتاب در ایستگاه میدان ولیعصر و هفت ایستگاه دیگر فصل جدیدی از تغییر رویکرد مدیریت شهری است که فضاهای حمل و نقل عمومی را برای حضور آسان، روان و جذاب شهروندان تهران مهیا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد حق‌شناس در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "امروزه در کلانشهرها شهروندان، دچار پیچیدگی در زندگی روزمره خود هستند و بسیاری از شرایط ایده‌آل زندگی را از دست دادند.

از جمله این شرایط داشتن فرصت مناسب برای به دست گرفتن کتاب و مطالعه است؛ کتاب و مطالعه نه تنها به عنوان عنصر مهم در توسعه همگانی شهروندان، بلکه عامل مؤثر در ایجاد امنیت روانی و آرامش فرد می‌باشد..

همانگونه در هیاهوی روزمره شهری نیاز به جرعه‌ای آب برای ادامه زندگی است، کتاب نیز در ایستگاه فعالیت‌های روزانه و حمل و نقل عمومی می‌تواند فرصت مناسبی برای تمرکز آرامش و فرصتی برای رها شدن از همه سر و صداهای مزاحم باشد.

وقتی با صدای بلند شعار می‌دهیم: «تهران را باید از شهر خودرو محور به شهر انسان محور ارتقا بدهیم» یعنی سیاست باید با تمرکز ویژه بر عنصر حمل و نقل عمومی باشد و فضای شهری را مناسب برای رفت و آمدهای آسان و جذاب برای شهروندان مهیا کنیم.

در همین راستا ابتکار همکاران شرکت بهره برداری مترو با مشارکت اداره کل کتابخانه‌های تهران برای ایجاد کتابخانه مترو یا طرح مترو کتاب در ایستگاه میدان ولیعصر و هفت ایستگاه دیگر فصل جدیدی از تغییر رویکرد مدیریت شهری است که فضاهای حمل و نقل عمومی را برای حضور آسان، روان و جذاب شهروندان تهران را مهیا می‌کند… این گامیست بزرگ برای افزایش سرانه مطالعه شهروندان تهران. "

کد خبر 438656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.