پیامدهای مثبت دورکاری ناشی از کرونا

طبق نتایج حاصل از انجام تحقیقات متعدد، خودداری از تردد در محل کار و منزل، اختصاص مدت زمان بیشتری به انجام وظایف کاری در منزل و ایجاد تعادل بین کار و زندگی از مهم‌ترین پیامدهای مثبت دورکاری ناشی از گسترش ویروس کرونا تا امروز بوده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج تحقیقات حاکی است که پس از شیوع بیماری کووید -۱۹ اغلب مردم در سراسر دنیا تمایل بسیار کمتری به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از خود نشان می‌دهند. طبق گزارشات حدود ۴۶ درصد از کارکنان استرالیایی در دوران شیوع کرونا به انجام دورکاری روی آورده‌اند که همین امر منجر به کاهش چشمگیر و بی‌سابقه در استفاده از وسایل نقلیه عمومی شهری شده است. به همین منظور برخی از معماران استرالیایی خواهان ایجاد محله‌هایی خودکفا با قابلیت پیاده‌روی و زیست‌پذیری بالا شده‌اند تا امکان دورکاری دائمی را برای شهروندان خود فراهم آورند.

نتایج تحقیقی روی هزار کارمند استرالیایی که در دوران شیوع کرونا به صورت تمام وقت یا پاره‌وقت به دور کاری پرداخته‌اند نشان داد که این افراد پیش از شیوع بیماری کووید -۱۹ به طور میانگین در هر هفته چهار ساعت و ۳۰ دقیقه از زمان خود را صرف تردد بین منزل و محل کار خود می‌کردند. در نظرسنجی بین این افراد مشخص شد که از زمان شروع دورکاری، نوعی تعادل بین زندگی و کار آن‌ها به وجود آمده است و بیش از دو سوم پاسخ دهندگان به نظرسنجی فوق این تعادل را بسیار خوشایند دانسته‌اند. حدود ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی ادعا کرده‌اند که تمایلی به آماده شدن و پوشیدن لباس برای حضور در محل کار ندارند و به همین دلیل دورکاری را خوشایند می‌دانند و ۳۶ درصد از آنان نیز ادعا کرده‌اند که با انجام کار در منزل، تمرکز بیشتری بر فعالیت‌های خود دارند و موفق‌تر از قبل عمل می‌کنند.

زمانی که محققان از علت خوشایند بودن دورکاری برای پاسخ‌دهندگان سوال کردند ۳۳ درصد افراد اظهار کردند که با انجام کار در منزل می‌توانند از بودن در کنار فرزندان و سایر اعضا خانواده لذت ببرند. این در حالی است که ۳۲ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی استدلال کردند که چون زیر ذره‌بین کنترلی مدیریت قرار نمی‌گیرند می‌توانند با آرامش بیشتر کار خود را انجام دهند و ۲۶ درصد پاسخ دهندگان به نظرسنجی نیز گفتند نبود دیدار و برقراری ارتباط با سایر کارمندان باعث شده است این افراد با تمرکز بیشتر و کارآمدتر از قبل عمل کنند.

کد خبر 438649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.