محیط شبکه‌های اجتماعی بستر امنی برای خرید و فروش اینترنتی نیست

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: محیط شبکه‌های بی‌هویت اجتماعی بستر امنی برای خرید و فروش‌های اینترنتی نیست.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور و افزایش کاربری‌های مجازی منجر به افزایش روند کلاهبرداری‌های اینترنتی شد، اظهار کرد: تقویت آگاه‌سازی‌های رسانه‌ای و اجتماعی یکی از مهم‌ترین اقدامات پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور بوده است.

وی افزود: تقویت مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتای استان در حالی که در دیگر استان‌ها چنین مرکزی تعریف نشده و جایگاه ساختاری ندارد، یکی دیگر از اقدامات مهم پلیس فتای استان اصفهان در دوره شیوع ویروس کرونا برای مقابله با کلاهبرداری‌های ناشی از استقبال گسترده از خرید و فروش آنلاین بود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ارتباط شهروندان با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتای استان از طریق ایمیل، چت آنلاین، وب‌سایت، تلفن و پیامک میسر است، تصریح کرد: با همکاری دستگاه‌های قضائی توانستیم برای متوقف کردن کلاهبرداری‌های اینترنتی دستورات خوبی دریافت کنیم و خوشبختانه در این زمینه موفقیت‌های قابل توجهی داشته‌ایم.

مرتضوی اضافه کرد: خوشبختانه از شیوع بیش از حد کلاهبرداری همزمان با همه‌گیری ویروس کرونا جلوگیری شده و برخوردهای بازدارنده مناسبی در این حوزه داشته‌ایم.

وی ادامه داد: مجموعه اقدامات پلیس فتای استان اصفهان، افزایش میزان اقدام برای کلاهبرداری‌ها در سطح استان را آشکار ساخته است و پیشگیری از بروز آن‌ها نیاز به فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی تقویت شده برای مردم دارد. مردم باید بدانند که محیط شبکه‌های بی‌هویت اجتماعی بستر امنی برای خرید و فروش‌های اینترنتی نیست.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: از مردم درخواست داریم با پلیس فتای استان برای اجرای قوانین همکاری لازم را داشته باشند تا راه را برای سوء استفاده‌کنندگان سد کرده و بتوانیم روند جرم را به موقع متوقف کنیم.

کد خبر 438648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.