تخفیف ۲۰ درصدی تعرفه‌ها برای کانتینرهای صادراتی در بندر خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوری بندر خرمشهر از اعمال تخفیف ۲۰ درصدی در تعرفه‌ها برای صاحبان کالای کانتینری صادراتی در بندر خرمشهر خبر داد و گفت: خارج سازی ۵ فروند مغروقه در آبراه اروند در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه‌اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نوراله اسعدی اظهار کرد: به منظور جذب صاحبان کالا در بندر خرمشهر در تعرفه‌هایی نظیر انبارداری، حمل و نقل کانتینری صادراتی که بخش خصوصی سرمایه‌گذار آن است تا ۲۰ درصد تخفیف برای صاحبان کالا در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی بندر خرمشهر و تخفیفات اعمال شده با بازگشایی مرزها کماکان فعالیت بندر خرمشهر در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس ادامه دارد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص صادرات به کشور کویت گفت: به منظور تسهیل صادرات غیرنفتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و افزایش میزان صادرات کالاهای فله‌ای کیسه‌ای و غیرکیسه‌ای، صادرات این محموله‌ها از طریق کانتینر به کشور کویت در حال انجام است.

اسعدی در خصوص خارج سازی مغروقه ها از آبراه اروند تصریح کرد: خارج سازی پنج فروند مغروقه در آبراه اروند در دستور کار قرار گرفته است و طرح خارج سازی مغروقه ها توسط سازمان بنادر و دریانوردی در مرحله تشریفات اجرای مناقصه قرار دارد و تا حدود زیادی از کارهای آن انجام شده است.

وی در خصوص میزان اعتبار خارج سازی مغروقه ها گفت: میزان اعتبار خارج سازی این ۵ فروند مغروقه ۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده عملیات خارج سازی مغرقه‌ها در نیمه دوم سال جاری عملیاتی می‌شود.

کد خبر 438645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.