کمیته امداد برای ۲۰۰ هزار مددجوی بیکار اشتغالزایی می‌کند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: این نهاد در سال جاری برای ۲۰۰ هزار مددجوی بیکار خود شغل ایجاد می‌کند.

به گزارش ایمنا، مرتضی بختیاری در نشست با مسئولان کمیته امداد استان مازندران، اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال این تعداد مددجو حدود ۶۲ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت پیش بینی شده است.

وی با اعلام اینکه کمیته امداد پارسال بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در بخش اشتغال مددجویان حدود ۴۹ هزار میلیارد ریال اعتبار داشت، افزود: ۴۳ هزار میلیارد ریال از این اعتبار در قالب تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال مدد جویان جذب شد.

بختیاری تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) آمادگی دارد تا به ازای هر میزان تسهیلات پرداختی در استان‌ها، ۱۰ برابر آن را اختصاص دهد و این رویه در استان مازندران نیز در دست اجراست.

وی با قدردانی از دولت در حمایت از اشتغال مددجویان و مسکن محرومان، مهمترین مشکل در پرداخت تسهیلات به مددجویان در استان‌ها را ارائه ضمانت بانکی دانست و گفت: کمیته امداد این تسهیلات را برای بازپرداخت ضمانت می‌کند.

رئیس کمیته امداد از شروع عملیات اجرایی دو هزار واحد مسکن محرومان در استان مازندران همزمان با حضور معاون رئیس جمهوری خبر داد و گفت: پارسال حدود ۵۰۰ واحد مسکونی در مازندران برای محرومان و مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد ساخته شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر حدود چهار هزار مددجوی کمیته امداد در استان مازندران فاقد مسکن هستند، ابراز امیدواری کرد که با مساعدت دولت و خیرین این مددجویان نیز صاحب سرپناه شوند.

کد خبر 438625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.