آماده سرمایه‌گذاری برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اقدامات مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مدیریت شهری پررنگ شده و هرکجا نیاز به سرمایه‌گذاری احساس می‌شود ورود خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی در دومین نشست از سلسله نشست‌های چالش‌های پیش روی جوانان با بیان اینکه خانواده، تعلیم و تربیت و الگوهای جامعه در شرایط کنونی مورد هجمه قرار گرفته، اظهار کرد: دستگاه‌هایی که نقش تربیتی در جامعه دارند باید توجه به نهاد خانواده را به‌طور جدی دنبال کنند زیرا با دقت نظر در این موضوع می‌توان جامعه را از آسیب‌ها مصون نگه داشت.

وی با بیان اینکه غفلت از خانواده‌ها باعث بروز بحران‌های غیرقابل جبرانی می‌شود، افزود: با امکانات دیروز نمی‌توانیم دانش آموزان و دانشجویان امروز را برای فردا آماده کنیم و باید شرایط را تغییر دهیم؛ تغییر این رویکرد نیز تنها با همراهی جوانان و نوجوانان محقق می‌شود و نمی‌توان در اتاق‌های در بسته و بدون مشارکت جدی این قشر تصمیم گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بخش عمده اوقات جوانان در اختیار نهادهایی است که کار رسمی تعلیم و تربیت را برعهده ندارند، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به آینده کشور و نظام امیدوار باشیم باید از خطاهای احتمالی جوانان بگذریم و همه دلسوزان نظام زمینه رشد آن‌ها را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در معرفی الگوها کم کار کرده‌ایم و این امر ضرورتی است که باید بیشتر به آن توجه شود، ادامه داد: الگوها باید در عرصه‌های مختلف معرفی شده و جوانان را در مسیر الگوگیری از آن‌ها سوق داد.

نصراصفهانی اضافه کرد: در جامعه‌ای متمدن و مسلمان زندگی می‌کنیم که الگوهای بسیاری در این تمدن و اسلام تربیت شده‌اند و نیاز به معرفی درست آن‌ها به قشر جوان احساس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در عصر حاضر انتقال دانش و تغییر رفتار با سرعت بیشتری انجام شده و شکاف بین نسلی و بین خانواده‌ها روزبروز درحال بیشتر شدن است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: باید جوانان و نوجوانان و پدر و مادرها را از لحاظ فضای روحی و برداشت از موضوعات اجتماعی به یکدیگر نزدیک کرده و اگر گاهی نیاز بود والدین باید به مسائلی که به باورهایشان نزدیک نیست تن بدهند.

وی ادامه داد: در شهر باید شعار شهروندان پرسشگر و مسئولان پاسخگو به‌طور عینی محقق شده و هیچ جوانی از اینکه در رابطه با موضوعات مختلف صحبت کند ترس نداشته باشد و اگر خطایی از او سر زد با نقادی منصفانه و دلسوزانه برطرف شود.

نصراصفهانی گفت: به دلیل خلأها و ضرورت‌هایی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر احساس می‌شد، مدیریت شهری به‌طور جدی به این دو موضوع ورود کرد و تصمیم‌ها در این رابطه توسط دو کمیسیون تخصصی شورای شهر گرفته می‌شود.

وی ساخت فرهنگسرا، کتابخانه، سالن مطالعه، فضاهای روباز و سرپوشیده ورزشی را از اقدامات زیربنایی حوزه فرهنگی و اجتماعی در اصفهان دانست و افزود: اگر یک شهر از لحاظ کالبدی با بهترین امکانات ساخته شود اما از جلب مشارکت شهروندان غفلت شود، کار ارزشمندی نشده است؛ مردم باید در شهر نشاط و شادی را پمپاژ کنند، در کنار یکدیگر در جهت رشد خود گام بردارند و مراقب سلامت دیگران نیز باشند زیرا ما تنها مأمور به رسیدگی به امور خود، خانواده و اطرافیان خود نیستیم بلکه فضای ارتباطات کنونی باز شده و حد و مرز نمی‌شناسد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در اقدامات کالبدی شهر به نیازهای شهروندان نیز توجه شده تا در سایه اقدامات، زیست مطلوب شهری رقم بخورد، ادامه داد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مدیریت شهری پررنگ شده و هرکجا نیاز به سرمایه‌گذاری احساس می‌شود ورود خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون نام مدیریت شهری اصفهان در اذهان مردم با توسعه فضاهای تفرجگاهی و پارک‌ها، برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها و نقش‌آفرینی در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی همراه شده که این تغییر رویکرد درخصوص اقدامات شورا و شهرداری اتفاق مبارک و بزرگی محسوب می‌شود.

نصراصفهانی ادامه داد: با وجود تمام محدودیت‌های مالی اگر مدیریت شهری مأموریت‌های خود را در حوزه فرهنگی و اجتماعی انجام ندهد، خسارات عظیمی به شهر وارد می‌شود بنابراین باید در زمینه خوداتکایی، خودکنترلی و خودمنزلت‌بخشی جوانان دقت و توجه بیشتری شود تا شاهد دستاوردهای بیشتر ملی و کشوری باشیم.‌

کد خبر 438582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.