طولانی‌ترین پیاده‌راه حسی جهان در لوکزامبورگ

‌ دودلانژ، شهری واقع در استان اش-سور-الزت کشور لوکزامبورگ، میزبان یک جاذبه آموزشی بسیار بزرگ است که به زودی به روی علاقمندان باز خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این جاذبه آموزشی طولانی‌ترین پیاده‌راه حسی جهان را در خود جای داده و از امکانات متعددی برخوردار است که انگیزه واقعی برای "برانگیختن حواس" جوانان و سالمندان را فراهم می‌آورد و بر باور برنامه‌ریزان شهری، می‌تواند عامل مؤثری در افزایش نشاط شهروندی باشد.

این مکان که "مسیر پابرهنه" نام دارد، از امکانات تفریحی متعددی برخوردار است و بازدیدکنندگان بدون کفش می‌توانند در آن سطوح مختلفی را لمس کنند که همین امر به برانگیختن حواس آن‌ها کمک زیادی می‌کند. بسیاری از دانشمندان بر این باورند که پیاده راه‌های حسی مهارت‌های حرکتی کاربران را تقویت می‌کند و باعث افزایش گرایش آن‌ها به طبیعت می‌شود.

پیاده‌راه حسی دودلانژ از مسافتی برابر با ۵۵۰ متر برخوردار است و ۱۹ ایستگاه را شامل می‌شود؛ در نتیجه طولانی‌ترین مسیر حسی در جهان به شمار می‌رود. در ۱۵ ایستگاه مسیر پابرهنه مواد مختلفی نظیر ماسه، میوه کاج، سنگریزه، چوب، پوست نارگیل، کود گیاهی، تخته سنگ و پوست درختان مختلف قرار گرفته است که هر ماده حس خاصی را برای بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد. در دیگر چهار ایستگاه باقی‌مانده امکانات تفریحی مختلفی مانند یک پل معلق تعبیه شده است که علاقمندان خاصی را به خود جذب می‌کند.

مسیر پا برهنه دودلانژ فعالیت‌های آموزشی متعددی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد و آن‌ها را به کاوش در مورد محیط زیست سوق می‌دهد. در منطقه آموزشی این مسیر، فضایی وجود دارد که به طور کامل از چوب محلی ساخته شده است و یک دیوار صخره‌نوردی را در بر گرفته است. در مجاورت این منطقه، رستوران بزرگی در بالکنی سبز محصور شده و چشم‌اندازی جنگل‌مانند برای آن به وجود آورده است.

مقامات شهری دودلانژ امیدوارند با بازگشایی جاذبه حسی فوق به روی مردم، باعث جذب گردشگران به این منطقه شوند و رکود اقتصادی ناشی از گسترش ویروس کرونا را به میزان قابل قبولی بهبود بخشند.

کد خبر 438521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.