ایجاد امکان پرداخت آنلاین عوارض نوسازی در شهرکرد

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد گفت: در راستای تامین رفاه حال شهروندان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، امکان پرداخت عوارض‌ نوسازی به صورت آنلاین در پورتال این شهرداری فراهم شد.

به گزارش ایمنا، عباس بیگی اظهار کرد: این اقدام در راستای اجرای سیاست‌های شهرداری الکترونیک و با هدف توسعه خدمات غیرحضوری و کاهش سفرهای شهری با اخذ نماد "اعتماد الکترونیک" انجام می‌شود.

وی یادآور شد: شهروندان شهرکردی می‌توانند بدون مراجعه حضوری به شهرداری از طریق سامانه خدمات اینترنتی شهرسازی، بدهی عوارض نوسازی خود را با وارد کردن کد نوسازی ملک پرداخت کنند.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد اضافه کرد: در این سامانه علاوه بر پرداخت آنلاین عوارض نوسازی، امکان جست‌وجو و مشاهده کد نوسازی املاک، پیگیری درخواست‌های ثبت شده در سیستم شهرسازی با وارد کردن شماره درخواست، آگاهی از صحت گواهی‌های صادر شده و تصدیق گواهی با وارد کردن کد نوسازی و شماره درخواست و یا شماره الکترونیکی گواهی صادره، دریافت آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ با درج شماره رأی، سوابق پرداختی نوسازی، سوابق پرداخت عوارض اصناف و مشاهده دانش‌نامه شهرسازی شامل ضوابط طرح تفصیلی و دفترچه عوارض مصوب سال ۱۳۹۹ برای شهروندان فراهم شده است.

بیگی گفت: امکان پرداخت آنلاین عوارض صنفی، اعلام هوشمند ضوابط طرح تفصیلی هر ملک، محاسبه تراکم ساختمانی مصوب و مجاز، محاسبه آنلاین زیربنای ساخت در طبقات و محاسبه عوارض صدور پروانه نیز به‌زودی در این سامانه فراهم می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 438517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.