رفع محدودیت ایجاد شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دو شهرستان

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد، با اشاره به مصوبات چهلمین جلسه هیات مقررات زدایی اظهار کرد: الزام ایجاد شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دو شهرستان بر طرف شد و شرکت‌های زنجیره‌ای که در یک شهرستان دو شعبه داشته باشند نیز از مزایای فروشگاه‌های زنجیره‌ای برخوردار می‌شوند.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار اظهار کرد: در چهلمین جلسه هیأت مقررات زدایی، مصوباتی در خصوص کسب و کارها و پلت فرم‌های فضای مجازی که در حوزه‌های فعالیت‌های سلامت محور فعال هستند داشتیم که بر اساس آن تسهیلاتی برای کسب مجوزهای مربوط به تبلیغات مواد، محصولات و خدمات حوزه سلامت ایجاد شد.

وی افزود: مصوبه دیگر این جلسه به موضوع فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مشکلات این فروشگاه‌ها مربوط است که از جمله موارد مهم آن، حل مشکل شرکت‌های تولیدی کوچک و دارای محصولات متفاوت و متنوعی برای داشتن یک شعبه و فروش محصولات خود با مشکلاتی بود که این موضوع مورد نظر مثبت هیأت واقع و مشکل بر طرف شد بنابراین شرکت‌های تولیدی کوچک و متوسط قادر خواهند بود محصولات خود را به راحتی بفروشند.

وی همچنین از برطرف شدن موانع فعالیت برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مصوبه امروز هیأت مقررات زدایی خبر داد و گفت: یکی دیگر از مصوبات نشست امروز به فعالیت شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای مربوط بود. تا پیش از مصوبه امروز و بر اساس دستورالعمل وزارت صمت، فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید حداقل در دو شهرستان و حداقل دو شعبه ایجاد می‌کردند که با مصوبه امروز هیأت مقررات زدایی محدودیت حداقل دو شهرستان مرتفع شد و شرکت‌های زنجیره‌ای که در یک شهرستان دو شعبه داشته باشند، نیز می‌توانند از مزایای فروشگاه‌های زنجیره‌ای برخوردار شوند.

کد خبر 438512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.