بیکاری ۴۰ راننده اتوبوس در بیرجند

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: امسال به علت شیوع کرونا تعداد ۴۰ راننده بیکار شده و تعدادی از اتوبوس‌ها نیز غیرفعال شده‌اند.

به گزارش ایمنا، یدالله غلام‌پور اظهار کرد: از اول فروردین‌ماه تا نیمه مردادماه سال جاری، یک میلیون و ۵۰ هزار و و ۳۵۸ نفر با وسایل حمل و نقل عمومی جابه‌جا شده‌اند.

وی افزود: در مدت مشابه سال گذشته سه میلیون و ۹۸۰ هزار و ۷۰۲ نفر جابه‌جا شدند که معادل ۷۳.۴ درصد کاهش مسافر داشته‌ایم که دلیل اصلی آن، شیوع ویروس کرونا و عدم تردد مردم بوده است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۵ دستگاه اتوبوس در این ناوگان فعال هستند که ۶۰ درصد از آن‌ها بخش خصوصی و ۴۰ درصد ناوگان دولتی هستند.

غلام‌پور با اشاره به تدابیر صورت گرفته برای جلوگیری از شیوع کرونا، تصریح کرد: در این راستا ضدعفونی و گندزدایی ناوگان اتوبوسرانی هر شب بعد از پایان شیفت کاری انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در پایانه اتوبوسرانی ابوذر و آزادی نیز محلول‌های ضدعفونی‌کننده در دسترس رانندگان قرار گرفته و رانندگان ملزم هستند تا دستگیره‌ها و دستگاه‌های کارت بلیط الکترونیک را ضدعفونی کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: طبق ابلاغیه ستاد ملی کرونا، در اتوبوس‌ها محل جای‌گیری مسافران علامت گذاری شده تا شهروندان رعایت‌کنند.

غلام‌پور با بیان اینکه بر طبق ابلاغیه، در هر اتوبوس، رانندگان نباید بیش از ظرفیت حداقل ۲۰ نفر سوار کنند، افزود: مردم نیز باید رعایت کرده و با فاصله در اتوبوس قرار گیرند.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا، قطعاً تعداد اتوبوس‌ها کم شده‌اند و از ۹۰ دستگاه به ۳۵ دستگاه کاهش پیدا کرده‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 438494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.