عملیات اجرایی ایستگاه امام حسین(ع) خط دو مترو به زودی آغاز می‌شود

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه از برگزاری مناقصه عملیات اجرایی سازه نگهبان، خاکبرداری و سازه هسته مرکزی و سازه‌های جانبی ایستگاه میدان امام حسین (ع) خط دوم قطار شهری خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این ایستگاه به زودی آغاز می‌شود.

محمدرضا بنکدار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ایستگاه میدان امام حسین (ع) خط دوم قطار شهری واقع در ابتدای خیابان طالقانی جنب برج جهان نما با مساحت ۱۴ هزار متر مربع و به روش زیرزمینی شمع و ریب احداث خواهد شد.

وی افزود: ایستگاه میدان امام حسین (ع) خط دوم قطار شهری به عنوان ایستگاه تقاطعی برای تسهیل تردد مسافران مترو، امکان تعویض خط یک به دو یا بالعکس را فراهم می‌آورد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه تصریح کرد: قرارگیری پروژه در بخش مرکزی شهر و بافت میراث فرهنگی، بالا بودن تراز آب زیرزمینی و نبود امکان ایجاد محدودیت ترافیکی از شرایط ویژه این پروژه است.

بنکدار در خصوص نحوه اتصال تونل خط یک به دو گفت: تونل مذکور به طول حدود ۴۲۰ متر به صورت غیر مکانیزه و در عمق حدود ۳۰ متری از سطح زمین حفاری خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه تونل مذکور در زیر تراز آب زیر زمینی قرار داشته و به صورت غیر مکانیزه حفاری می‌شود، اجرای آن ویژه و زمان‌بر است و به منظور انجام عملیات اجرایی لازم است پیشانی کار با استفاده از سیستم جت گروتینگ آب بندی، تحکیم و سپس عملیات حفاری در فضای آب بند انجام شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه تصریح کرد: برای این منظور هم اکنون شفت دسترسی به تونل مورد اشاره در خیابان شمس‌آبادی در مجاورت خیابان طالقانی ایجاد شده و عملیات اجرای شمع‌های سازه‌ای و پلاستیک جهت ایجاد پایدارسازی دیوار شفت و آب‌بندی آن در حال انجام است.

وی اظهار کرد: تونل اتصال خط یک به دو در زمان‌های اضطراری و به منظور ایجاد شرایط برای پشتیبانی هر یک از این خطوط مطابق با استانداردهای موجود احداث می‌شود.

کد خبر 438478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.